Det går din støtte til

Du kan her læse, hvordan din støtte bliver brugt.

Vær med i arbejdet for en verden uden sclerose!

Det nytter, at du støtter. Mere end 90 % af støtten til forskning og hjælp til mennesker med sclerose sker for indsamlede penge. Din støtte betyder alverden for vores indsats om til stadighed til at være stærk, vedkommende og bredt favnende patientforening, som:

• finansierer en betydelig del af scleroseforskning i Danmark
  • taler sclerosepatienternes sag - både i medier, kommunerne og på Christiansborg
  • sørger for at ingen med sclerose skal stå alene med sin sygdom

I Scleroseforeningen kæmper vi for at udrydde sclerose. Der findes i dag ingen medicin, som kan helbrede sclerose. Din støtte går derfor til forskning og til at støtte de mennesker, der i dag lever med sygdommen.

Sådan bliver din støtte brugt
  • Når du støtter med 100 kroner, bliver pengene fordelt på 5 områder

Denne skal ikke kunne åbnes - teksten er en overskrift og der skal lægges en farve ind over

• 20 kr: Vi støtter al væsentlig forskning

Forskning er vores håb om en dag at leve i en verden uden sclerose. Der sker hele tiden fremskridt inden for forskning, og hvert år kommer ny medicin på markedet, som giver en bedre tilværelse for alle dem, som i dag lever med sclerose. Vi tror på, at forskerne en dag knækker koden og finder forklaringen på, hvorfor nogle af os - tilsyneladende ud af det blå - rammes af sclerose.

Læs mere om forskning (LINK TIL FORSKNING)

• 40 kr: Mennesker med sclerose har krav på hjælp

Med din støtte har vi mulighed for at tilbyde gratis social- og psykologrådgivning i hele landet, når livet bliver svært at tackle med en livslang sygdom og usikkerhed omkring, hvor sclerosen udvikler sig.

Læs mere om vores psykologordning (LINK TIL PSYKOLOGORDNING)

Læs mere om vores socialrådgiverordning (LINK TIL SOCIALRÅDGIVERORDNING)

• 12 kr: Forenings- og administrationsomkostninger

Administrationsomkostninger dækker en række funktioner som bestyrelse, udvalg og direktion samt økonomi, IT og ejendoms- og personaleforvaltning. Ud over Scleroseforeningens sekretariat driver vi også to hospitaler samt Dronningens Ferieby - som er et af Europas største handicapvenlige feriecentre.

Læs mere om de to sclerosehospitaler (LINK TIL HOSPITALER)

Læs mere om Dronningens Ferieby (LINK TIL DR FERIEBY)

Se foreningens regnskaber årsrapporter (LINK TIL REGNSKABER OG ÅRSRAPPORTER)

• 14 kr: Kenskab - vi råber op, når vi ser uretfærdighed

Scleroseforeningen har fokus på en række politiske mærkesager, som skal komme vores medlemmer til gode. Det er bestemt ikke blevet lettere at leve med et kronisk handicap eller sygdom i Danmark i disse tider, hvor kommunerne hele tiden strammer deres budgetter, hvilket desværre ofte går ud af mennesker med handicap i forhold til retssikkerheden, når kommunerne forvalter socialloven. Her skal der råbes op gennem medier og hos politikerne, så kursen kan rettes ind. Heldigvis oplever vi lydhørhed blandt politikerne og administratorer i kommuner og regioner.

Følg med i vores nyheder (LINK TIL NYHEDSRULLE)

Få vores nyhedsbrev 6 gange årlige - meld dig til her (LINK TIL TILMELDING AF NYHEDSBREV)

• 14 kr: Aktiviteter, som skaber indtæger

Det koster at tjene penge. Og vi sætter hele tiden gang i nye indsamlingsaktiviteter, som kan samle penge ind til patienthjælp og den vigtige forskning. Indsamlingsaktiviteterne bidrager med et betydeligt overskud til det årlige arbejde.

Læs mere om vores events (LINK TIL EVENTS)

Læse mere om lokale aktiviteter (LINK TIL LOKALE AKTIVITETER)

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om, hvordan foreningen indsamler penge og bruger dem, kan du finde detaljerede oplysninger i vores regnskaber, som du finder her (LINK TIL REGNSKABER)