Fysioterapeuter i Region Hovedstaden

Her kan du se en liste over fysioterapeuter i Region Hovedstaden, som har særligt kendskab til sclerose

Nedenstående fysioterapeuter har deltaget i en temadag eller et kursus om fysioterapi til sclerosepatienter gennem Danske Fysioterapeuter. Temadagen fandt sted i 2013 og kurserne har fundet sted i 2015 og i 2017. Ved hver fysioterapeut på listen fremgår det, om vedkommende har deltaget på temadag eller kursus.

Kurset tilbydes jævnligt i et samarbejde mellem Danske Fysioterapeuter og Scleroseforeningen, og oversigten opdateres derfor løbende.

Da Danske Fysioterapeuter ikke må opgive navnene på deltagere, er det deltagerne selv, der skal give tilladelse til, at deres navn offentliggøres her. Derfor er oversigten ikke nødvendigvis udtømmende.

Der kan sagtens findes fysioterapeuter overalt i Danmark med stor erfaring inden for behandling af mennesker med sclerose, men de vil ikke optræde på denne liste, hvis ikke de har deltaget på temadagen eller kurset.

Arendse Saxberg
Buddingevej Fysioterapi
Buddingevej 199 st
2860 Søborg
Gladsaxe Kommune
Har deltaget i temadag
Vi er en stor klinik med mange veluddannede fysioterapeuter samt gode træningsfaciliteter og let adgang for gangbesværede. Vi tilbyder specielt varmt vands hold kun til sclerose patienter (foregår på Bauneporten i Lyngby)

Brian Klintskov
Jens Hjorthøj
Fysiodanmark Ballerup
Banegårdspladsen 5, 1.sal
Ballerup Kommune
www.ballerupfys.dk
Har deltaget i kursus
Vi ligger centralt ved Ballerup station, og har gode adgangsforhold også til kørestolsbrugere. Vi har Sclerose specifikke hold tre formiddage om ugen, men også mulighed for træning på blandet neurologisk hold mandag til torsdag eftermiddag. Vi har kvalitetsudviklet vores holdtræningstilbud, så du træner derfor efter de nyeste og bedste retningslinier for Scleroseramte. Vi garanterer dig masser af gode oplevelser, sved på panden og høj faglighed.

Hanne Sørensen
Fysioterapi & Træningsklinik Aps
Godthåbsvej 58A
Frederiksberg Kommune
Har deltaget i temadag
Vi tilbyder individuel behandling, genoptræning på hold med individuelt program. Der er altid fysioterapeut tilstede på genoptræningsholdene. Vi tilbyder også stavgang.

Karen Becker
Valby fysioterapi
Toftegårds Alle 30, 1.sal
2500 Valby
Københavns Kommune
Har deltaget i temadag
Handicapvenlig adgang. Flere hold om ugen med hensyntagende træning for sclerose-patienter. Mulighed for træning i maskiner på egen hånd, eller på små hold.

Katinka H Bjerke
FysioDanmark FYSIQ Kastrup
Kamillevej 4
2770 Kastrup
Tårnby Kommune
Har deltaget i kursus
Vi tilbyder individuel behandling til dem der er berettiget dette, fysioterapeutisk holdtræning og individuel træning. Vi kan blandt andet tilbyde specifikke sklerose hold med varieret niveau og blandede neuro hold. På sklerose holdene er det varieret træningsfokus: kognitiv træning, dual task, balance, styrke, kondition, og vi har stort fokus på socialt samvær. Vi underviser også i reformer pilates til vore neurologiske patienter, hvor der laves genoptræning af kernemuskulatur som er gavnligt for blandt andet inkontinens og balance. Vi tilbyder også fysioterapeutisk yoga.

Lisa Alstrup
Espergærde fysioterapi
Nørremarken 3
3060 Espergærde
Helsingør Kommune
www.efys.dk
Har deltaget i kursus
Espergærde fysioterapi ligger centralt ved Espergærde centeret og tæt på Espergærde station. Klinikken er godkendt af God adgang mhp handicapfaciliteter.Vi har et stort kendskab til sclerose og tilbyder behandling på mange forskellige niveauer. Vi har særlige sclerosehold, men tilbyder også andre hold som eksempelvis styrketræningshold, gymnastikhold, siddende HIT, yoga/pilates og afspænding. Vi har lukkede behandlings rum til individuelle behandlinger og vi har et stort, lyst og moderne styrketræningsområde, hvor der er mulighed for træning som selvtræner eller på hold.

Pernille Jensen
Genoptrænings Center Skovbrynet
Søengen 4
Rudersdal Kommune
Telefon 46112020

Pia Gram Elvekjær
Græsted Fysioterapi
Centervejen 17
3200 Græsted
Gribskov Kommune
Har deltaget i temadag
Vi behandler både på klinikken og i eget hjem.