Fysioterapeuter i Region Nordjylland

Her kan du se en liste over fysioterapeuter i Region Nordjylland, som har særligt kendskab til sclerose

Nedenstående fysioterapeuter har deltaget i en temadag eller et kursus om fysioterapi til sclerosepatienter gennem Danske Fysioterapeuter. Temadagen fandt sted i 2013 og kurserne har fundet sted i 2015 og i 2017. Ved hver fysioterapeut på listen fremgår det, om vedkommende har deltaget på temadag eller kursus.

Kurset tilbydes jævnligt i et samarbejde mellem Danske Fysioterapeuter og Scleroseforeningen, og oversigten opdateres derfor løbende.

Da Danske Fysioterapeuter ikke må opgive navnene på deltagere, er det deltagerne selv, der skal give tilladelse til, at deres navn offentliggøres her. Derfor er oversigten ikke nødvendigvis udtømmende.

Der kan sagtens findes fysioterapeuter overalt i Danmark med stor erfaring inden for behandling af mennesker med sclerose, men de vil ikke optræde på denne liste, hvis ikke de har deltaget på temadagen eller kurset.

Helle Dam Dyhr
Benefit Sæby
Stationspladsen 4
9300 Sæby
Frederikshavn Kommune
Har deltaget i temadag
Klinikken er i 1 plan, let tilgængelig ved rutebilstationen. Vi tilbyder bl.a. holdtræning med høj intensitet for personer med sclerose, men der er også mulighed for at træne på andre hold, afhængig af behov. Dette fastlægger vi sammen ved første konsultation.

Helle Feldborg Thøgersen
Morsø Fysioterapi
Nygade 2, st
7900 Nykøbing Mors
Morsø Kommune
Har deltaget i temadag
Vi har gode adgangsforhold på klinikken, både for gående og kørende. Vi har gennem mange år behandlet og trænet sclerosepatienter og opbygget en stor erfaring inden for området. Vi lægger vægt på at udvikle træningstilbuddet og søger den nyeste viden og forskning inden for scleroseområdet. Vi har hold udelukkende med sclerosepatienter, hvor der trænes et individuelt tilrettelagt program, men hvor vi også træner noget fælles.  Har man lyst til at træne på et blandet hold et det også en mulighed.

Henriette Frost Falborg
Benefit Dronninglund
Rørholtvej 3a
9330 Dronninglund
Har deltaget i temadag
Klinikken har gode handicapvenlige adgangsforhold. Handicapparkeringsplads lige udenfor døren. Der kommer en del sclerosepatienter på klinikken og der er mulighed for træning på sclerose hold, vandtræning, boost hold, MTT - hold. Desuden individuel træning/behandling hvis boldtræning ikke er en mulighed.

Kristina Jensen
Brønderslev Fysioterapi og Genoptræningscenter
Nordens alle 61
9700 Brønderslev
www.broenderslevfysioterapi.dk
Har deltaget i kursus
Vi har siden 2014 været God Adgang-mærket. Klinikken er i et plans med gode træningsfaciliteter samt omklædningsrum og handicaptoilet.

Marie Luise Kruuse
Højvangen Fysioterapi og Træning
Åstrupvej 53
9800 Hjørring
Hjørring Kommune
Har deltaget i kursus
Klinikken har handicap parkering ved døren, nemme adgangsforhold og handicap toilet. Vi er en stor ny moderniseret klinik med lyse lokaler og nye HUR træningsmaskiner. Vi har fokus på faglighed og empati og vil gerne skabe en god atmosfære omkring træningen. Vi tilbyder både hold og individuel behandling

Mette Høgh
Klinik for Fysioterapi
Holbergsgade 13
9000 Aalborg
Aalborg Kommune
Har deltaget i temadag
Vi er en stor klinik i centrum af Aalborg. Her er 11 fysioterapeuter som alle arbejder med Sclerose patienter. Vi har gode adgangsforhold, med elevator til klinikken og klinikkens store træningscenter.

Pia Aagaard Dyrberg
Stinne Mosumgaard Tange
Troels Eskerod

Nordthy Klinik for fysioterapi ApS
Munkevej 7b
7700 Thisted
Thisted Kommune
Har deltaget i kursus/temadag
På klinikken har vi sclerose-hold for både yngre og ældre. Klinikken er handicapvenlig, vi har rampe til kørestolsbrugere og handicapvenlig indgang med automatisk døråbner. Klinikken ligger centralt i byen.

Sanne Kristensen
Simone Olesen
Susanne Axelsen

BeneFiT Hobro
H. I. Biesgade 6A
9500 Hobro
Mariagerfjord Kommune
Har deltaget i kursus
Gode adgangsforhold og elevator. Har mange hold- og træningsmuligheder. Vi træner med diagnosehold, hvilket betyder, at vi 4 gange om ugen har lukkede sklerosehold. De fleste træner 2 gange om ugen i en time, der er 2 fysioterapeuter på alle holdene, så det giver os gode muligheder for at ramme den enkeltes niveau og variere træningen.

Tine Winter Kyvsgaard
inMOTUS - fysioterapi i bevægelse
Ny Banegaardsgade 7-9
9700 Brønderslev
Har deltaget i temadag
Klinikken har handicapvenlige adgangsforhold. Vi har gode træningsfaciliteter både inden for Medicinsk Trænings Terapi, holdtræning og træning i vand. Vi har holdtilbud, samt trænings- og/eller behandlingstilbud der passer til alle behov.

Trine Sørensen
Storvorde Fysioterapi