Årsmøde og den nye bestyrelse

Mie Thorlak er ny formand for Scleroseforeningens lokalafdeling Vejen

På lokalafdelingens årsmøde den 26. marts blev Mie Thorlak valgt som formand i stedet for Arne Poulsen, der ikke modtog genvalg.

Efter 11 år i bestyrelsen, heraf de sidste 9 som formand valgte Arne Poulsen, Holsted ikke at modtage genvalg til formandsposten for Scleroseforeningens lokalafdeling Vejen. Ny formand blev i stedet den 39-årige Mie Thorlak, Vejen, der har siddet i bestyrelsen i flere år. I sin sidste beretning var Arne Poulsen i sær begejstret for den store tilslutning med over 80 deltagere til lokalafdelingens møde om medicinsk cannabis, og nævnte, at der var flere, der efterfølgende havde kontaktet ham, med tak tor en god aften.

-Modsat sidste år, hvor vi manglede to, så er det i år lykkedes for os, at få nyvalg til bestyrelsen, så vi igen - med syv - er oppe på fuld styrke, siger den nye formand Mie Thorlak, og fortsætter. -Ja, der er tale om hele tre nye, idet der jo også skulle vælges én efter mig.

De nyvalgte er Kamilla Johansen og Elsebeth Henriksen, der begge bor i Glejbjerg, samt Mette Bundgaard fra Vejen. Der var genvalg til Bente Glad fra Gejsing.

Som suppleant var der genvalg til Eva Møllegaard Pedersen, Jels. Eva Gregersen, Holsted blev nyvalgt som suppleant, og Jens Gregersen, Rødding blev genvalgt som revisor.

Efter årsmødet fortalte organisationskonsulent i scleroseforeningen Inger Kondrup om den husstandsindsamling til scleroseforeningen, der løber af stablen søndag den 9. september. Der er brug for mange frivillige indsamlere til dækning af hele Vejen Kommune, så vil man gøre en indsats, så der kan forskes mere i sclerosen, så kan skal man bare kontakte Mie Thorlak på telefon 4140 8873.

Bestyrelsen har efterfølgende konstitueret sig således:

• Mette Bundgaard - næstformand

• Elsebeth Henriksen - sekretær