Værd at vide om You Go Girl

Ofte stillede spørgsmål

• Hvad går You Go Girl præcist ud på?

You Go Girl er et walk, hvor vi går for at skabe opmærksomhed på sclerose og samler ind til forskning i sclerose. Det finder sted i hele landet ONSDAG den 1. maj 2019.

Du kan arrangere et walk i din by. Det gør du ved at tilmelde et hold og finde en håndfuld af de bedste familiemedlemmer, venner, bekendte eller andre, der vil gå med.

Derefter skal du gå i gang med at finde en rute i dit område/by, som ca. svarer til 16.000 skridt (ca. 11,2 km).

Når du har tilmeldt dit hold, sørger vi i for at oprette en indsamling for jer på Betternow. Ideen er, at I på holdet henviser jeres netværk til at støtte jer gennem den oprettede indsamling.

• Hvad gør jeg, hvis jeg vil lave et hold og oprette en rute i min by?

Du samler dit eget hold af venner, bekendte eller andre, der kunne tænke sig at gå med. Du finder også en rute på ca. 16.000 skridt (ca. 11,2 km) eller mindre i et område, du også selv bestemmer – det er dog en god ide, at der er et offentligt toilet eller lignende i nærheden. Du opretter dit hold her.

• Hvor lang skal ruten være?

Det er naturligvis helt i orden at planlægge en kortere rute end de 16.000 skridt (ca. 11,2 km). Det vigtigste er, at vi kommer ud og får skabt opmærksomhed for vores fælles sag.

• Er der et sted, hvor man kan se, hvilke byer You Go Girl foregår i?

Vi offentliggør i starten af marts hvilke hold og hvilke ruter, der er oprettede. Derefter offentliggør vi løbende op til den 1. maj. Dog kan vi på nuværende tidspunkt fortælle, at Frederikssund, Vejle og Roskilde bliver årets testbyer, hvor vi i Scleroseforeningen i tæt samarbejde med holdkaptajnerne vil stå for planlægningen.

• Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har et hold, men bare deltager som enkeltperson?

Hvis du ikke har et hold at gå med, kan du blive tilknyttet et hold og deres rute ved at kontakte en holdkaptajn. Vi offentliggør i starten af marts løbende de byer, hvor du kan tilmelde dig et hold.

• Hvordan opretter jeg en indsamling?

Når du har tilmeldt dit hold, opretter vi en indsamling for jeres hold på Betternow. Som holdkaptajn får du i starten af marts tilsendt login-oplysninger til holdet og holddeltagernes indsamling, så alle på holdet kan bruge den oprettede indsamling til at henvise jeres netværk til at støtte jer.

• Er You Go Girl kun for kvinder?

Alle kan gå med på You Go Girl – uanset om du er mand eller kvinde. Navnet "You Go Girl" kommer af, at størstedelen af dem med sclerose i Danmark, er kvinder. Og dét er en udvikling, vi skal kæmpe i mod.

• Skal jeg købe en You Go Girl t-shirt?

Du behøver ikke købe en t-shirt, men hvis du gør, kan du både støtte kampen mod sclerose med 150 kroner og bruge t-shirten, når du går med på You Go Girl eller til hverdag. Du kan bestille en t-shirt helt frem til 1. maj.

Du kan købe t-shirten på Scleroseforeningens webshop her

• Hvornår er sidste tilmeldingsfrist for hold- og deltagertilmelding?

Mandag den 22. april er sidste frist for at kunne oprette et hold og tilmelde sig som deltager til årets You Go Girl.

Kontakt os endelig

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til You Go Girl.

Scleroseforeningen
Poul Bundgaards Vej 1, st.
DK-2500 Valby
Tlf: (+45) 36 46 36 46