De unges stemme i Scleroseforeningen

Har du lyst til at gøre en forskel for unge mennesker, der lever med sclerose? Så kan du stille op til Ungeudvalget og få indflydelse på Scleroseforeningens ungearbejde.

Ungeudvalget fungerer som talerør for unge mennesker med sclerose. Udvalget står blandt andet for sociale arrangementer både lokalt og regionalt og råder over flere repræsentantskaber internationalt. Læs mere om Ungeudvalget her.

Hvem kan stille op til Ungeudvalget?

Du kan stille op til Ungeudvalget, hvis du er mellem 19 og 38 år. Da man bliver valgt ind i Ungeudvalget for en 2-årig periode og ikke må fylde 41, mens man sidder i det, må du altså ikke være fyldt 39 år på valgdagen.

Du skal bruge 5 stillere

Hvis du vil stille op til Ungeudvalget, skal du bruge fem ‘stillere’, der skal godkende dit kandidatur. Dine stillere er andre medlemmer af Scleroseforeningen, som peger på dig som kandidat.

Stillerne sikrer, at dem, der bliver valgt til Ungeudvalget, ikke kun repræsenterer sig selv.

Dit kandidatur er først godkendt, når du har 5 stillere, som har godkendt dig som kandidat.

Få svar på dine spørgsmål

Få hjælp og support

Kontakt vores medlemsservice på 36 46 36 46, hvis du har spørgsmål, problemer med at stille op, eller hvis du er under et husstandsmedlemskab og derfor skal oprettes, inden valgsystemet kan validere dig.

Vores telefon er åben fra mandag til torsdag mellem 8 og 16 og fredag fra 8 til 14.