Foreningens overordnede ledelse varetages af Hovedbestyrelsen, og de forskellige udvalg arbejder med bestemte områder. Der stemmes til både Hovedbestyrelsen og udvalg på Delegeretforsamlingen d. 16.-17. november 2024. Ungeudvalget vælges dog ikke på Delegeretforsamlingen. Hvis du ønsker at stille op til Ungeudvalget, kan du læse mere her.

Du skal bruge 5 stillere

Hvis du vil stille op til Hovedbestyrelsen eller udvalg, skal du bruge fem ‘stillere’, der skal godkende dit kandidatur. Dine stillere er andre medlemmer af Scleroseforeningen, som peger på dig som kandidat.

Stillerne sikrer, at dem, der bliver valgt til Hovedbestyrelsen og udvalg, ikke kun repræsenterer sig selv.

Dit kandidatur er først godkendt, når du har 5 stillere, som har godkendt dig som kandidat.

Her kan du stille op:

Hovedbestyrelsen

Alle medlemmer kan stille op til Hovedbestyrelsen, men skal være indstillet på at arbejde for en verden uden sclerose. Læs mere om Hovedbestyrelsen her.

Poster til Hovedbestyrelsen

Der skal findes 8 medlemmer til Hovedbestyrelsen. Disse er:

• Næstformand (1)
  • Kasserer (1)
  • Kommunikationsrådgiver (1)
  • Sclerose-professor (1)
  • Tilvalgte medlemmer (3)

Udvalg

Scleroseforeningen har fem udvalg, der arbejder med forskellige emner. Der skal findes medlemmer til tre af disse på Delegeretforsamlingen. Læs mere om vores udvalg her.

Der skal i alt vælges 11 medlemmer fordelt på tre udvalg. Se fordelingen herunder.

Social- og Handicapudvalget

• Menige medlemmer (3)

Sundhedsudvalget

• Menige medlemmer (3)

Lokalafdelingsudvalget

• Menige medlemmer (2)

Ungeudvalget

Ungeudvalget vælges ikke på Delegeretforsamlingen. Hvis du ønsker at stille op til Ungeudvalget, kan du læse mere her.

Forskningsrådet

Forskningsrådet vælges ikke på Delegeretforsamlingen.

Få svar på dine spørgsmål

Få hjælp og support

Kontakt vores medlemsservice på 36 46 36 46, hvis du har spørgsmål, problemer med at stille op, eller hvis du er under et husstandsmedlemskab og derfor skal oprettes, inden valgsystemet kan validere dig.

Vores telefon er åben fra mandag til torsdag mellem 8 og 16 og fredag fra 8 til 14.