En bred repræsentation

Delegeretforsamlingen er Scleroseforeningens øverste organ, og de vælger medlemmer af Hovedbestyrelsen og udpeger medlemmer til udvalg i foreningen. Vi ønsker, at repræsentanterne i Delegeretforsamlingen udgør en bredt sammensat gruppe.

Som en del af Delegeretforsamlingen har du indflydelse på beslutninger i Scleroseforeningen på et årligt møde i Grenaa. Næste møde finder sted d. 16.-17. november 2024.

For at sikre dette sammensættes Delegeretforsamlingen på følgende måde:

• 43 pladser repræsenteres af et medlem fra hver af de 43 lokalafdelinger
  • 12 pladser repræsenteres af den siddende hovedbestyrelse
  • 16 pladser besættes af medlemmer med MS*
  • 10 pladser besættes af pårørende*
  • 10 pladser besættes af netværksrepræsentanter*
  • 4 pladser besættes af ungerepræsentanter*

* markerer pladser, du kan stille op til ved valget.

Du skal bruge 5 stillere

Hvis du vil stille op til Delegeretforsamlingen, skal du bruge fem ‘stillere’, der skal godkende dit kandidatur. Dine stillere er andre medlemmer af Scleroseforeningen, som peger på dig som kandidat.

Stillerne sikrer, at dem, der bliver valgt til Delegeretforsamlingen, ikke kun repræsenterer sig selv.

Dit kandidatur er først godkendt, når du har 5 stillere, som har godkendt dig som kandidat.

Få svar på dine spørgsmål

Få hjælp og support

Kontakt vores medlemsservice på 36 46 36 46, hvis du har spørgsmål, problemer med at stille op, eller hvis du er under et husstandsmedlemskab og derfor skal oprettes, inden valgsystemet kan validere dig.

Vores telefon er åben fra mandag til torsdag mellem 8 og 16 og fredag fra 8 til 14.