Turen til Ærø

Turen til Ærø løb, som planlagt, af stablen d. 17 august. Vi havde håbet det gode sommervejr ville vare ved, men det blev desværre en tur i rigtig dansk efterårsvejr - rusk og regn, men vi fik nogle hyggelige timer sammen på trods af dette. Vi tog færgen til Ærø kl. 9:15, og blev samlet op af bus og guide i Ærøskøbing. Vi startede med en tur til Marstal hvor vi blandt andet så Ærø's største solvarmeanlæg og den fine Navigationsskole. Vi slog et smut omkring Marstal havn, og satte derefter næsen mod Nordpolen og Lillebæltsbroen placeret i den anden ende af Ærø. På turen op til Nordpolen passerede vi tre af Ærøs flotte kirker, heriblandt Bregninge Kirke med det særdeles flotte og gotiskudseende sorte kirkespir. Efter en tur til Nordpolen, en gård ved navn Nordpolen, og et smut forbi Lillebæltsbroen, en bro som blev indvidet 14 dage før den "rigtige" Lillebæltsbro og derfor er opkaldt efter denne, gjorde vi holdt på Vindeballe Kro. Her blev vi mødt af værtinden Maria, som havde klargort et lækkert frokostbord med blandt andet flæskesteg, tarteletter, ost, roastbeef, sild og fiskefileter. Efter den gode frokost kørte vi af omveje til Ærøskøbing, og så gik turen hjem med færge igen.