Det skal du som indsamler gøre i butikkerne

Vi har samlet en lille liste til dig, der skal ud som frivillig indsamler

Det skal du huske:

• At have et indsamlermærkat synligt på dig, når du går ud til butikkerne - mærkatet må ikke sættes på silke eller ruskind.
  • At have en god saks/ bidetang eller hobbykniv med dig.

Sådan opstiller du indsamlingsbøsser i butikkerne:

• Spørg efter butiksejer/leder eller den ansvarlige i butikken.
  • Præsenter dig selv ("Hej, jeg hedder….. og jeg kommer fra Scleroseforeningen").
  • Spørg om butikken vil deltage i Scleroseforeningens butiksindsamling, hvor vi samler ind til forskning.

I kædebutikker fra butiksliste: Fortæl, at kædens hovedkontor har sagt ja til at deltage i Scleroseforeningens butiksindsamling.

I andre kædebutikker og lokale butikker er det op til butiksejeren selv, om de vil deltage.

• Spørg hvor mange og hvor, de ønsker at have indsamlingsbøsserne stående i butikken. Fastgør indsamlingsbøsserne med strips, hvor det er muligt.
  • I REMA 1000 butikkerne opsættes også blokke med støttestregkoder på betalingstårne. Brug tapen bag på blokken for fastgørelse på betalingstårnet. Sæt REMA 1000 klistermærket på de indsamlingsbøsser, du stiller op i REMA 1000 butikkerne.
  • Giv butiksejeren/ lederen eller den ansvarlige et informationsbrev: ”Scleroseforeningens indsamling 2018 ”Hjælp os med at kysse sclerose farvel” med information om indsamlingsperioden mm.
  • Registrer butikken i skemaet for registrering af lokale butikker, og noter hvor mange indsamlingsbøsser, der er opstillet i butikken.

Sådan afhenter du indsamlingsbøsser i butikkerne:

• Fortæl, at du kommer for at hente indsamlingsbøsserne, da indsamlingsperioden nu er slut.
  • Tag indsamlingsbøssen med dig og udfyld de grønne felter (antal, dato og underskrift) bag på takkeflyeren.
  • Giv takkeflyeren til den ansvarlige i butikken, og tak dem for deres deltagelse. Fortæl at du på bagsiden har kvitteret for, hvor mange indsamlingsbøsser du tager med dig.
  • Notér antal af afhentede indsamlingsbøsser ved denne butik på butikslisten. Notér også hvis indsamlingsbøssen er tom eller godt fyldt op, eller hvis butikken ikke ønsker at deltage næste år. Skriv evt. butikkens navn på indsamlingsbøssen, hvis den er godt fyldt op, så koordinator kan danne sig et indtryk af, hvor det er godt at have indsamlingsbøsser stående. Hold indsamlingsbøsserne fra REMA 1000 butikkerne adskilt fra de øvrige indsamlingsbøsser (dem med REMA1000 klistermærke på)

Vind fede præmier

I forbindelse med butiksindsamlingen 2018 afholder Scleroseforeningen en konkurrence om en rejse for to til Paris og andre skønne præmier. Vil du som indsamler være med i konkurrencen, er det vigtigt at  du registrerer sig som indsamler på siden her  - Ellers er du ikke med i konkurrencen, og det vil jo være ærgerligt! Som indsamler får du et lod til konkurrencen for hver indsamlingsbøsse, du afhenter i butikker.

Rigtig god fornøjelse med indsamlingen - og held og lykke i konkurrencen!

Tips til dit besøg i butikkerne

Du kan i linket herunder se en lille film om, hvad du skal gøre, når du går ud til butikkerne:

Husk også i REMA 1000 at opsætte stregkodeblokke og at sætte REMA 1000 klistermærker på indsamlingsbøsserne!