Nyhedsbrev

Efterårs aktiviteter i din lokalafdeling

Scleroseforeningen, Lokalafdelingen for Stor København Vest

.

Hermed et overblik over de aktiviteter, der er på programmet i resten af efteråret.

Besøg Bryggeri Skovlyst: 5.10 på bryggeriet, Skovlystvej 2, Hareskovby.

Få en god dag og lær lidt om at brygge øl. Vi byder også på kaffe, the og kage. Der stadig ledige pladser.

Det indre smil - den 14.10 i Glostrup fritidscenter:

Der er tale om en såkaldt taoistisk meditativ øvelse, der fokuserer en bestemt positiv mental fokusering i de indre organer og centralnervesystemet. Dette afstresser både indre organer samt centralnervesystem - ofte kan deltagerne umiddelbart opleve en virkning.

Du kan stadig nå at tilmelde dig.

At rejse med med handicap: den 24.10 Mosedalsvej, Valby

Vi har sammensat et panel af 3 oplægsholdere:

Bente Rødsgaard fra DHF, der informerer om Rejseguiden.

Christel Stejlborg fra Handi-tours fortæller om sit koncept.

Kirsten Sietam beretter fra sine Rejser til Lesbos for mennesker med sclerose.

Yderligere vil 1-2 sclerosepatienter fortælle om personlige oplevelser indenfor emnet.Efter oplæggene er der tid til spørgsmål.

Niels Malmroos: den  14.11 Mosedalsvej 19-22

Vi fik et så interessant og engageret møde sidste år, så vi har bedt forfatter og instruktør Nils Malmros komme igen.Malmros vil fortælle og vise klip fra tidligere film (Kundskabens træ, Kærestesorger). Vi kommer til at se og høre om spændende vinkler indenfor kærligheden, i lys og mørke, i det bevidste og i det ubevidste.

Det nye DH hus: den 6.11 i DH huset i Taastrup

Nu er der mulighed for en guidet rundvisning i nye DH hus, der på mange måder er banebrydende, når vi fokuserer på tilgængelighed. Men du får ikke alene inspiration, når det handler om løsninger i forhold til tilgængelighed, arkitekturen er også et syn værd.

Rundvisningen starter kl. 14, men vi mødes 13.45 i receptionen. Der serveres kaffe, te m.m.

Korsang:

Vi har allieret os med Parkinson koret, så nu er der på ny en mulighed for at skabe de rigtige vibrationer.

Vi har i flere omgange forsøgt at få gang i en korsangs aktivitet for mennesker med Sclerose. Vi har haft vanskeligt ved at få deltagere nok. Derfor har vi allieret os med Parkinson foreningen, der har et etableret sangkor. Så der bliver på ny mulighed for at få rørt stemmebåndene.

Netværk for mennesker med Sclerose i Herlev

Vi er ved at løbe et netværk for mennesker med Sclerose i gang i Herlev. Initiativtagerne er Kit Elisabeth Petersen og Christina Skov. Det første møde er den 5.11.2013 i Herlev medborgerhus fra 11-14. Her tager vi den første drøftelse af, hvad vi i fællesskab kan sætte gang i.

Du kan læse mere på facebook : Sclerose netværk Herlev ellers ring eller skriv til 28704187 / kitelisabeth@gmail.comKit mobilnr: 28 70 41 87 Mail: kitelisabeth@gmail.comKit mobilnr: 28 70 41 87 Mail: kitelisabeth@gmail.com Kit mobilnr: 28 70 41 87 Mail: kitelisabeth@gmail.com