Scleroseindsamlingen

Søndag den 8. september 2019 afholdes Scleroseforeningens første landsdækkende indsamling - Scleroseindsamlingen. Tilmeld dig allerede nu som indsamler til Scleroseindsamlingen her: www.sammenmodsclerose.dk

Med Scleroseindsamlingen samler vi ind for at kunne give mennesker med sclerose et bedre liv og bedre vilkår gennem støtte til forskning i sclerose.

Scleroseindsamlingen

De forgående indsamlinger

I 2016 og 2017 afholdt vi indsamlingen sammen med Gigtforeningen, hvor vi gik på gaden og samlede ind til forskning i både gigt og sclerose. I 2018 gik vi solo og afholdte Scleroseindsamlingen selv med stor succes. Det er fortsat en unik chance for at skabe en god indsamling til fordel for mennesker med sclerose og den vigtige forskning i sygdommen. Vi glæder os meget til at vise, at vi sammen med en masse seje indsamlere og frivillige kan skabe et flot indsamlingsresultateter fremover. Scleroseindsamlingen er den dag på året, hvor Scleroseforeningen aktiverer flest medlemmer og frivillige på samme dag, og det er vi virkelig glade for.

Sådan kan du være med Scleroseindsamlingen

Vil du også være med til at samle ind til forskning i sclerose og gøre livet lettere for de mange mennesker med sclerose? Meld dig som enten indsamler eller indsamlingsleder.

Som indsamler går du fra dør til dør på en given rute i et område, du selv ønsker. Du modtager en indsamlingspose, som er en helt ny type indsamlingsbøsse, direkte med posten sammen med et billede af din rute. Når du har gået din rute, afleverer du det indsamlede beløb til en lokal indsamlingsleder, hvor du får optalt din indsamlingspose og får et stort TAK, et high five eller et kram!

Som indsamlingsleder er du primært ansvarlig for at rekruttere indsamlere i dit lokalområde op til indsamlingen. På indsamlingsdagen er du som vært på indsamlingsstedet med til at give dine indsamlere en varm og festlig modtagelse, når de løbende kommer retur fra deres indsamlingsrute. Du er samtidig ansvarlig for at optælle det indsamlede beløb fra hver indsamler, udfylde et diplom og til sidst sørge for, at pengene fra indsamlingsposerne bliver leveret til Scleroseforeningens sekretariat.

Tusind tak til alle jer, der har hjulpet

Vi er altid enormt taknemmelige for det stykke arbejde, som alle frivillige gør i forbindelse med vores indsamlinger. Vi vil derfor gerne sige mange tak til alle de seje frivillige, der var indsamlere eller indsamlingsleder i forbindelse med indsamlingerne i 2016, 2017 og 2018 - jeres hjælp gjorde, at indsamlingerne kunne lykkes, og vi de næste 3 år samler ind i hele Danmark. Af hjertet tak!