Gå til hovedindhold

10 retningslinjer vore fundraiser arbejder efter

Kort fortalt

Når vi bruger eksterne fundraiserer, skal de arbejder efter fastsatte etiske retningslinjer. Disse kan du læse om her.

Et godt arbejdsklima præges af respekt, ansvar og åbenhed både over for hinanden og arbejdsopgaverne. Vi gør, hvad vi kan, for at stemningen på arbejdspladsen skal være positiv og behagelig- Vi forventer også, at du vil gøre dit for, at Scleroseforeningens kontaktcenter kan være en arbejdsplads i topklasse.

De 10 etiske retningslinjer du skal kende til som fundraiser

For at vores kontaktcenter skal kunne levere kvalitetsydelser og sikre en etisk korrekt kommunikation, er vi afhængige af, at alle følger de samme spilleregler. Som fundraiser hos Scleroseforeningen skal du arbejde ud fra vores etiske retningslinjer:

  • Jeg er altid bevidst om, at jeg repræsenterer Scleroseforeningen – jeg er stemmen udadtil.
  • Jeg præsenterer altid klart og tydeligt mig selv, Scleroseforeningen og formålet med mit opkald.
  • Hvis jeg bliver spurgt, oplyser jeg, at jeg er ansat på fast timeløn hos Scleroseforeningen med henblik på at få flere ressourcer til den gode sag. – Dvs. jeg arbejder ikke som frivillig.
  • Jeg respekterer et ”nej tak” og afslutter altid enhver samtale på en høflig og respektfuld måde. Samtidig er det mit ansvar at sikre, at min samtalepartner altid er 100 % klar over, hvad vedkommende evt. siger nej til.
  • Jeg foretager mig ikke noget, der kan virke anstødende eller overfusende, ligesom jeg ikke prøver at presse min samtalepartner til noget.
  • Jeg informerer altid min samtalepartner om, hvordan vi fremover i Scleroseforeningen vil kommunikere med hende/ham.
  • Jeg sikrer mig, at jeg ikke forvirrer eller misinformerer min samtalepartner eller siger ting, der ikke på forhånd er aftalt og givet tilladelse til. Mine samtaler må på ingen måde sætte Scleroseforeningen i dårligt lys.
  • Jeg sikrer mig altid, at min samtalepartner er helt på det rene med, hvad han/hun har sagt ja til af økonomisk støtte – og at vedkommende også forstår, hvordan aftalen oprettes over betalingsservice, og at der er fuld fortrydelsesret.
  • Jeg holder mig informeret om Scleroseforeningen og vores arbejde.
  • Enhver klage vil blive fulgt op af Scleroseforeningen- Jeg skal ikke blande mig i klagesager