Sporvejsmusset

Dejlig tur til Skjoldnæsholm sporvejsmuseum, hvor vi fik dejlig sandwich, kørte i smukke forårsgrønne omgivelser, og ovenikøbet i kronprinsessens  sporvogn. Gave fra Tasmanien. Vi havde to meget vidende og meget entusiatiske guider med dels på sporvognsturen og dels på rundvisningen i remisserne. På sporvejsmusset har de også lavet en forretningsgade, hvor man kunne se udstillingsvinduer på stort set alle de typer af forretninger, som fandtes på den tid. Det var rigtig sjovt, at få genopfrisket, hvordan f.x. radioforretningen havde set ud. Da os i kørestol skulle op i sporvognen havde de godt nok lidt af en udfordring, men det klarede de på fornemmeste vis og med stor velvilje.

Vi sluttede med kaffe/te og wienerbrød  i den gamle remisse fra Valby og så besluttede vi at køre hjemad, mætte af en dag på skinnerne og det dejlige vejr.

Eneste minus var, at vi kun var 13 deltagere og det var en skam, når nu Mikael havde lavet et så flot arrangement.

Marian