Fokus på sundhed og trivsel med Goodlife messen

Hvert år sætter Slagelse Kommune fokus på sundhed via Sundhedsugen i uge 41, hvor man forsøger at inspirere flere til at tænke sundhed og trivsel ind i deres hverdag.Sunde borgere og sunde rammer skaber basis for et bedre liv for alle. Men sundhed er mange ting, og behøver ikke kun at handle om, hvor mange broccoli du spiser, eller hvor hurtigt du løber. Sundhed handler i høj grad også om, hvordan du egentlig har det. Om du trives i din hverdag. Om du er glad, og føler, at du har mentalt overskud. Det er vigtigt, at vi trives, fordi det smitter af på vores familie, venner, kollegaer, naboer og dem vi ellers er sammen med. De fællesskaber, vi deltager i, påvirker nemlig vores sundhed, og kan være med til at styrke vores mentale sundhed og trivsel.Her er mulighed for at lokale frivillige organisationer, patientforeninger, idrætsforeninger, virksomheder m.m. kan mødes med borgerne og vise de aktiviteter og muligheder for fællesskab, der er særligt for dem.  Scleroseforeningens lokalafdeling var med og Irene Jensen var klar med information, gode råd og vejledning om Sclerose.