Opstillingsperioden til årets valg til Delegeretforsamlingen er slut, og valget starter den 30. august. Alle medlemmer af Scleroseforeningen har mulighed for at stemme.

Inden valgperioden har du mulighed for at orientere dig i de opstillede kandidater, så du kan beslutte, hvor du vil sætte din stemme, når valgperioden går i gang.

Når valget åbner, vil du modtage en e-mail med et personligt link til at afgive din stemme. Hvis du ikke mener, at vi har din e-mail, så kontakt os på valg@scleroseforeningen.dk.

Delegeretforsamlingen er Scleroseforeningens øverste organ, og de vælger medlemmer af Hovedbestyrelsen og udpeger medlemmer til foreningens udvalg.

For at sikre en bred repræsentation sammensættes Delegeretforsamlingen på følgende måde:

• 43 pladser repræsenteres af et medlem fra hver af de 43 lokalafdelinger
  • 12 pladser repræsenteres af den siddende hovedbestyrelse
  • 16 pladser besættes af medlemmer med MS*
  • 10 pladser besættes af pårørende
  • 10 pladser besættes af netværksrepræsentanter*
  • 4 pladser besættes af ungerepræsentanter

Det er de kategorier, der er markeret (*), hvor der i år skal stemmes om pladserne.