Lad os sammen nedbringe ventelisterne

Sclerosehospitalet i Haslev kan indlægge flere i årene 2017-2019 på grund af Satspuljebevilling fra den danske stat og derfor er ventetiden til indlæggelse her kortere.

Vi opfordrer derfor alle jer der er henvist fra Fyn og Jylland til at overveje indlæggelse i Haslev, da det vil nedbringe jeres ventetid til indlæggelse og påvirke ventelisterne generelt.

Sclerosehospitalet i Haslev

Vent med at få en henvisning til du har et aktuelt behov for rehabilitering

Henvisning bør først ske, når du og den henvisende læge oplever et behov for en intensiv rehabiliteringsindsats. MS opleves og udvikler sig forskelligt for ethvert menneske med sclerose og derfor er der forskellige behov på forskellige tidspunkter.

Visitationen kan vælge at fremskynde din indlæggelse, hvis det vurderes at din situation kræver en snarlig indsats. En fremskyndet indlæggelse tilbydes inden for 3 måneder efter din henvisning. I gennemsnit indlægges ca. 90% efter den almindelige venteliste.

Hvis der er bestemte datoer eller perioder, hvor du ikke ønsker at bliver indlagt, har du mulighed for at skrive dette i oplysningsskemaet. Du kan også krydse af, om vi kan indkalde dig med kort varsel. Krydser du af her, kan det ske, at vi ringer dig op for at tilbyde dig en afbudsplads (fx med dags varsel).

Læs mere i pjecen "Skal vi sammen nedbringe ventelisterne"