Du skal henvises af en læge eller en Neurolog

Ønsker du en indlæggelse på Sclerosehospitalet, skal du bede din læge eller din neurolog om at henvise dig. Ventetiderne på indlæggelse varierer i forhold til hvilket forløb, du er visiteret til.

Spørgsmål til ventelisten kan ske mandag - torsdag mellem kl. 13.00 og 14.30 på tlf. 56 36 45 26

Henvisning

Det er din egen læge eller lægen på den neurologiske afdeling, du er tilknyttet, som skal udfylde og sende henvisningen. Den henvisende læge er meget velkommen til at kontakte Sclerosehospitalet med eventuelle spørgsmål.

Er du henvisende læge kan du finde henvisningsformular og læse mere her

kalender

Når vi har modtaget lægens henvisning

Når Sclerosehospitalet har modtaget din henvisning modtager du et kvitteringsbrev i din e-boks.

Herefter begynder vi at forberede din indlæggelse. I den forbindelse sender vi dig blandt andet et oplysningsskema, som vi beder dig udfylde så udførligt som muligt og returnere til os.

Læs mere om visitationsforløbet her

Ventetid

Ventetiden, fra vi modtager din henvisning og til du indlægges, afhænger af den aktuelle venteliste og varierer i forhold til hvilket forløb, du er visiteret til.

• Første gang, du skal indlægges på Sclerosehospitalet, tilstræber vi at kunne tilbyde dig indlæggelse inden for 6 måneder.
  • Har du været indlagt tidligere og skal du indlægges i individuelt forløb er ventetiden i reglen 8-14 måneder (2018).
  • Ventetiden er kortere på Sclerosehospitalet i Haslev i årene 2017-2019 på grund af Satspuljebevilling fra den danske stat.
  • Er du visiteret til et temaforløb vil du blive indkaldt, så snart der er plads. De enkelte temaforløb udbydes efter behov, og ofte 1-2 gange årligt på begge hospitaler.

​​​​​Læs mere om hvordan vi sammen kan nedbringe ventelisterne.

Ønsker omkring tidpunktet for din indlæggelse

Hvis der er bestemte datoer eller perioder, hvor du ikke ønsker at bliver indlagt, har du mulighed for at skrive dette i oplysningsskemaet. Du kan også krydse af, om vi kan indkalde dig med kort varsel. Krydser du af her, kan det ske, at vi ringer dig op for at tilbyde dig en afbudsplads (fx med dags varsel).