Temaforløb med fokus på energi

Dette forløb er for dig der savner energi i dagligdagen. Det er nødvendigt, at du er motiveret for at skabe forandringer i din hverdag for at få mere energi.

Forløbet vil have fokus på hvordan du bedst forvalter din energi og på hvordan energi er tæt forbundet med Sclerosen og det liv du lever.

Hør Bo fortælle om at være på et energi-temaforløb

Hør Bo fortælle om energi-temaforløbet

Dette temaforløb er for dig der oplever, at din hverdag i høj grad er påvirket af sclerosetræthed.

• Du har svært ved at finde energi til de aktiviteter, du ønsker at udføre
  • Du ofte er træt
  • Du har svært ved at have energi nok i hverdagen
  • Du vælger sociale aktiviteter fra

Undervejs vil du få viden om håndtering af sclerosetræthed via gruppearbejde, hvor undervisning, aktiviteter og træning indgår.

Der vil ligeledes være selvstændige opgaver i form af træning og ”hjemmeopgaver”. Derudover er der mulighed for individuel behandling og vejledning på udvalgte og konkrete problematikker.

På temaforløbet får du viden om energi og indsigt i din ændrede livssituation. I gruppen inspirerer I hinanden til at se nye muligheder og få nye indsigter i håndteringen af sclerosetrætheden i hverdagen. Du får mulighed for at afprøve forskellige strategier og der bliver udarbejdet en plan for hvorledes du kan gøre brug af strategierne der hjemme.

Artikel: Nu forstår jeg (bedre) min kone

I artiklen kan du læse om hvordan Mads har fået en større forståelse for sin kones udfordringer. Læs artiklen her.