Støt os i kampen

DKK
Støt os

Scleroseforeningens butiksindsamling

Butiksindsamlingen foregår over en periode, hvor Scleroseforeningen er til stede i butiksmiljøet, så flest mulige kan støtte vores sag med et lille beløb.

Selvom det ofte er små beløb, der lægges i indsamlingsbøsserne, giver de tilsammen et flot resultat, der hvert år gør en forskel. Hele overskuddet fra butiksindsamlingen går til forskning i sclerose.

Indsamlingen ligger i foråret, hvor indsamlingsbøsserne i uge 12-13 (d. 20.- 31. marts, 2017) opstilles rundt omkring i landet. Frivillige indsamlere tager rundt til butikker, cafeer osv. i lokalområdet og spørger, om de må opstille en indsamlingsbøsse fra Scleroseforeningen. Nogle steder har sekretariatet på forhånd lavet aftale med de store kæder, andre steder skal den enkelte butiksejer spørges, om de vil deltage. Sekretariatet har også lavet en aftale med REMA1000 om salg af støttestregkoder og læbepomader i forbindelse med butiksindsamlingen. Når indsamlingen er slut i uge 25 (d. 19.-25. juni,2017), skal indsamlingsbøsserne afhentes igen og pengene optælles i banken og indbetales til Scleroseforeningens indsamlingskonto.

For at butiksindsamlingen bliver en succes, er det vigtigt, at der er en god flok mennesker, der kan bidrage til at løfte opgaven lokalt, og vi sætter derfor stor pris på din deltagelse som frivillig på butiksindsamlingen.

Senest opdateret: d. 25 januar 2017