Støt os i kampen

DKK
Støt os

Samarbejde med medicinalindustrien

Scleroseforeningen arbejder for en verden uden sclerose og for at lette vilkårene for dem, der har sygdommen inde på livet.

Vi samarbejder med individer, organisationer og virksomheder - heriblandt medicinalindustrien – som deler vores vision med henblik på at indgå fagligt relevante samarbejder. Vi har en proaktiv tilgang og indgår alene samarbejder, som bidrager til at opfylde Scleroseforeningens formål og, som er til ubetinget gavn for mennesker med sclerose.

Alt samarbejde mellem medicinalindustrien og Scleroseforeningen følger Scleroseforeningens etiske retningslinjer, Lægemiddelindustriens etiske regler for samarbejde med patientforeninger, Danske Patienters retningslinjer for medlemmers samarbejde med medicinalindustrien samt ISOBROs indsamlingsetiske retningslinjer.

Scleroseforeningen udviser fuld åbenhed om vores samarbejde med medicinalindustrien, og det fremgår af vores årsrapport samt her på hjemmesiden, hvilke samarbejdsaftaler der er indgået.

Senest opdateret: d. 23 november 2016