Støt os i kampen

Støt os
Voksentræf med vokseværk
d. 15 september 2015

100 deltagere til et succesfyldt voksentræf afholdt i Dronningens Ferieby i september

I år havde Voksentræf fået vokseværk pga. massiv tilmelding. Træffet samlede således 100 forventningsfulde deltagere i Grenaa.

I år havde træffet inviteret Mikael Freund til at fortælle om foreningen og hans oplevelser med cykelnerven. Derefter blev succeen med åben mikrofon gentaget, hvor der blandt andet var indlæg om at gennemgå en stamcellebehandling, cannabis på recept, sejllads for handicappede og om brugerrådet for Sclerosehospitalerne.
Idrætsfysiolog Ulrik Dalgas mødte op med et team af kolleger. Ulrik Dalgas fortalte om de sidste forskningsresultater, derefter stod den på både styrke og konditionstræning samt testet for styrke og ganghastighed.
Voksentræf gentages 2. weekend i september 2016.

Helle Frandsen. (tir, 15/09/2015 - 19:07)

Deltog for første gang i Voksen træf, kommer fredag ved ca. 15 tiden. Bliver mødt af en noget forvirret recepsionist, for mit kort med kode til huset..

Ville sætte kaffe over, men kunne ikke få strøm til kaffemaskine.. Måske en lille seddel at strømmen skulle aktiveres. En af dem jeg skal dele hus med kommer lidt efter. Så for vi gang i maskinen. De næste to ankommer, en snak over kaffen da vi mangler en, da vi skal være 5 i huset . Hvem skal ligge i den øverste køje? Men hun er der med noget familie, så det blev ikke et problem..

Op til aftensmaden, det var en meget kedelig oplevelse. Smagsløs og koldt. Hvorfor er maden ikke sat på varmeplader , eller med kantiner der holder det varmt. (Bruges i køkkener)

Var til foredrag med Mikael ? Der fortalte om cykelnerven, Rigtig godt, derefter diverse "ting" fra os sclerose ramte.

Lørdag står den på morgenmad i husene, vi handlede i Brugsen om fredagen, ville gerne have givet 50,kr. mere , så jeg ikke skulle tænke på det.

Dejlig formiddag, med Ulrik Dalgas, så kommer vi til middagsmaden. Meget kedeligt flute med pålæg, ingen mælk,saft eller andet.

Så op og bruge mig selv, fik pulsen op, fik taget et par test, og ude for og styrketræne. En rigtig sjov oplevelse med de andre.
Første gang jeg for kaffe, var her om eftermiddagen. dejligt.

Så var det et kæmpe tag selv bord om aften, flot ,smagte godt. Men igen kolde kartofler og kød, Ærgeligt. Forsøgte også om aften at få personalet til at lave kaffe. Det ville hun ikke, Træls. Men ellers en rigtig god fest med knald på.

Rigtig dejligt morgenmad om søndagen. der var alt.

Været en weekend med udfordringer, mange nye mennesker, nye input ,en masse støj/uro. Som vil være der når mange er samlet.
Manglede hylder på toiletter, og en lille radio i stuen. Og skåle i køkkenet

Men det er ikke for at brokke mig, og håber I kan bruge det, jeg har skrevet. Har nydt at deltage, været en kanon oplevelse. Og kommer igen næste år. Mange hilsner fra Helle. Frandsen

Lotte (ons, 16/09/2015 - 09:38)

Kære Helle
Tak for dine mange kommentarer og overvejelser.
Jeg sender dem videre til både arrangørerne af Voksentræffet og Birthe, som er leder af Feriebyen.
Mvh. Lotte Skou Hansen, redaktør

Karina (ons, 16/09/2015 - 11:27)

Jeg deltog for første gang i år og må sige at det var rigtig godt og den bedste måde, at møde andre MS'ere i samme situation som en selv.

Det eneste jeg syntes var virkelig dårligt, var aftensmaden fredag og frokost lørdag. Syntes bestemt det er værd at sætte prisen lidt op i fremtiden og få bedre mad (den kunne faktisk ikke blive dårligere). Lidt ærgerligt at gå sulten i seng også ovenikøbet også være sulten efter frokost lørdag.

Tak til styreteamet og MSere for et ellers fantastisk arrangement ....

Tina (ons, 16/09/2015 - 13:09)

Tilslutter mig kommentarerne til maden - både de gode og de dårlige.
Men træffet var fantastisk. For mig handlede det mest om det sociale. Som sclerosetræt valgte jeg derfor at holde pause lørdag eftermiddag, så jeg kunne være med lørdag aften. Og sikke en festlig oplevelse. Der findes ikke sødere og mere fantastiske mennesker end sclerosepatienter. Tak for en god weekend, som jeg kan leve højt på længe. :)

Birthe Stengård Frank (ons, 16/09/2015 - 13:52)

Tak for jeres konstruktive tilbagemeldinger og input, som vi helt sikkert vil bruge i vores fremtidige arbejde. Jeg, som leder af feriebyen, forholder mig overnatning og forplejning og jeg har allerede fået mange roser og gode indput på den evaluering, som fandt sted i forbindelse med brunch søndag morgen. Vi får maden udefra og kan godt have udfordringer med at holde maden varm. Vi sætter varmeplader på ønskelisten her i feriebyen. Morgenbuffet, formiddagskaffe, samt drikkevarer til frokost lørdag er ikke inkluderet i pakken. Sidste år var der også sandwich til frokost og de var for hårde/sprøde. Så på vores opfordring havde vores leverandør fundet noget andet brød, men det var for "gummiagtigt" så vi må finde på noget helt andet i 2017. Bedste hilsner fra Birthe Frank.

Jannie Helle Larsen (lør, 19/09/2015 - 10:33)