Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Vil du tale patientens sag?
d. 4 januar 2012

Danske Patienter søger personer, der kan gå ind som patientrepræsentanter i projekter i sundhedsvæsenet

”Vil du være med til at påvirke, hvilken vej sundhedsvæsenet skal gå?”

Sådan spørger paraplyorganisationen i sin opfordring til mennesker, der kunne tænke sig at tale patienter og pårørendes sag. Som patientrepræsentant kan man f.eks. blive inddraget og hørt, når der arbejdes med nye projekter, løsninger og store beslutninger i sundhedsvæsenet. Danske Patienter vil gennem sin invitation sikre sig en gruppe mennesker, man kan trække på, når der dukket nye opgaver op, hvor en patientrepræsentant skal involveres.

Ikke kun egne behov

Forudsætningen for at være patientrepræsentant er, at man er i stand til at repræsentere de generelle behov hos patienter og pårørende – altså ikke kun sine egne behov.

Der er lavet en særlig hjemmeside, hvor man kan tilmelde sig og få mere information om opgaven som patientrepræsentant.