Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Video: »Hvis bare vi kunne få hjælp til, at Poul kunne være den far, han gerne vil være«
I Boeslum ved Ebeltoft bor Mette og Poul Bøgh med deres tre sønner, Mikkel, Henrik og Kasper. Poul har sclerose og store kognitive vanskeligheder, der gør, at Mette ikke tør lade ham være alene med børnene.
Er han alene, mister han let overblikket, bliver stresset og kommer til at skælde ud. Familien har derfor søgt Syddjurs Kommune om hjælp til, at Poul kan klare sin rolle som far. Men tilstrækkelig hjælp er endnu ikke kommet.

I denne video fortæller de, hvordan det påvirker dem, og hvad det har fået af konsekvenser for deres familie.

Syddjurs Kommune er blevet forelagt kritikken. Hanne Beyer, social- og beskæftigelseschef i Syddjurs Kommune, udtaler i den forbindelse:

»Syddjurs Kommune er rigtig ked af familiens syn på forløbet. Vi var ikke bekendt med, at de var utilfredse, og vi havde en opfattelse af, at vi var i en god dialog med dem. Jeg kender ikke den konkrete sag i detaljer, men det er ikke min opfattelse, at det har været nogen langvarig proces. Vi er på nuværende tidspunkt i gang med en afklarende fase, hvor vi finder ud af, hvad den rette model skal være. Familien har fået bostøtte om eftermiddagen og 15 timers ledsagerordning om måneden. Under alle omstændigheder går vi efter at have en god dialog med vores borgere.«