Støt os i kampen

Støt os
Vellykket MS Walk and Talk på trods af regn
d. 22 september 2014

Tamra Roseanes sang det velkendte nummer 'These boots are made for walking' og satte årets MS Walk and Talk i gang i Valbyparken i går. Deltagerne trodsede den stride morgenregn og begav sig ud på ruterne for at sætte fokus på sclerose

Årets MS Walk and Talk løb af stablen i søndags, hvor deltagerne går for en verden uden sclerose. Overskuddet går nemlig til arbejdet for mennesker med sclerose, og i år bliver der sendt cirka 50.000 kroner videre til forskning.

Arrangørerne bag gå-eventet er scleroseforeningens lokalafdelinger på Frederiksberg, i København og København Vest. I år kunne man vælge mellem fire forskellige distancer fordelt på stisystemerne i Valbyparken i København.

Men det handler ikke kun om at gå.

”Det er vores erfaring, at når folk går sammen i større grupper, så falder de i snak. Vi ser sågar, at der bliver knyttet nye venskaber ude på ruterne, så den sociale del af gåturene er en meget vigtig del af det her arrangement”, siger Frank Hansen, bestyrelsesformand i lokalafdelingen Frederiksberg.

Pladsen åbnede klokken 10, hvor husorkesteret bød deltagerne velkommen med Kim Larsens ’This is my life’ og andre populære sange. For de yngste var der masser at give sig til hele formiddagen igennem. Der var tegnetelt, skattejagt og ansigsmalere. Også ballonklovnen Bobo kiggede forbi til stor fornøjelse for børnene, som kunne få sig et ballondyr helt efter eget ønske.

I år var der på forhånd tilmeldt 120 deltagere til gåturene i parken, men desværre var det ikke alle, der mødte op på dagen.

”Jeg tror det skyldes, at det har væltet ned med regn hele morgenen. Det er ærgerligt, så vi håber meget på bedre vejr næste år”, siger Frank Hansen.

Klokken 11 gik Tamra Rosanes på scenen, og samme tid brød solen igennem skyerne, så deltagerne i årets Walk and Talk kunne heldigvis begive sig tørskoede ud på ruterne.