Støt os i kampen

Støt os
Velkommen til ministre
d. 23 februar 2010

Scleroseforeningens direktør tilbyder nye ministre en studietur til virkeligheden

Regeringsrokaden betyder nye ministre på to af de poster, som har mest relation til mennesker med sclerose. Bertel Haarder bliver ny indenrigs- og sundhedsminister, mens Benedikte Kiær bliver ny socialminister.

Scleroseforeningens direktør Mette Bryde Lind byder de to nye ministre velkomne:

”I Scleroseforeningen glæder vi os i dag over, at erfarne Bertel Haarder nu skal klare regeringens opgaver i forhold til indenrigs- og sundhedsområdet. Vi ved, at Bertel Haarder har stor forståelse for mennesker med handicap, og udfordringen til ham og den nye socialminister Benedikte Kiær er voldsomme. Vi har brug for nytænkning, som vi håber, Benedikte Kiær vil vise. Som byråds- og regionspolitiker har hun indgående kendskab til de forandringer i den kommunale verden, som har betydet et stort tilbageskridt for bl.a. mennesker med sclerose. Her skal simpelthen ske en genopretning. Og vi har brug det politiske mod, som Bertel Haarder gentagne gange har demonstreret – mod til at prioritere og stoppe nedskæringen af hjælp til de svageste i vores samfund. Vi arrangerer gerne en studietur. Vi har utallige eksempler på mennesker med sclerose, hvis tilværelse er blevet stærkt forringet, fordi hjælpen de sidste måneder er skåret drastisk ned i forbindelse med kommunernes besparelser,” siger Mette Bryde Lind.