Valgkampen indledes i Holstebro

13. august 2013
Scleroseforeningen satser på aktivitet og synlighed i den kommende kommunale valgkamp
Thumbnail

Allerede den 28. august arrangerer foreningens afdeling i Nordvestjylland det første store vælgermøde. Det finder sted i Holstebro, og så går det ellers slag i slag med aktiviteterne. Såvel med vælgermøder som på de elektroniske medier.

Baggrunden for Scleroseforeningens bestræbelser på at komme til orde og få politikernes udsagn om fremtidens kommunalpolitik hænger i høj grad sammen med ønsket om at få fokus på nedskæringer og besparelser i kommunernes handicappolitik. Og foreningen står ikke alene med det ønske:
Spørgsmålet om, hvordan vi behandler ældre og mennesker med handicap, bliver centralt i den kommende valgkamp til kommunalvalget den 19. november. Næsten halvdelen af danskerne har i en undersøgelse foretaget af Altinget.dk sagt, at det emne er det vigtigste for dem i valgkampen.

Ved vælgermødet i Holstebro deltager følgende politikere:

Medlem af Folketinget og borgmesterkandidat for Venstre Ulla Tørnæs (V), Holstebro, byrådsmedlem og formand for Social- og Sundhedsudvalget Anne Lise Holst Jensen (SF), Holstebro, 1. viceborgmester og formand for Socialudvalget Grethe Hestbech (SF), Struer, byrådsmedlem Mads Jakobsen (V), Struer, byrådsmedlem, formand for Social- og Sundhedsudvalget og borgmesterkandidat for Konservativ Folkeparti Orla Østerby (C), Lemvig, byrådsmedlem og medlem af Lemvig Handicapråd Lone Pilgaard Sørensen (A), Lemvig.
Mødet finder sted på:
VIA University College (Bygning C Prismesalen), Gl. Struervej 1 7500 Holstebro,
onsdag den 28. august kl. 19.30.

Musikalsk velkomst fra kl. 18:45.

(I Scleroseforeningens aktivitetskalender, som er udsendt med foreningens blad, var der angivet et forkert mødested og tidspunkt)

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.