Støt os i kampen

Støt os
Unik gave til Dronningen
d. 14 april 2010

Dronning Margrethe har fået en ganske unik fødselsdagsgave fra Scleroseforeningen, som hun er protektor for. Preben Engmann fra Gundsø Modelscene har bygget en tro minikopi af Pantomimeteatret i Tivoli. De elskede figurer Colombine, Harlekin og Pjerrot følger naturligvis med, så nu er alt klart til at spille et enestående stykke dukketeater på Amalienborg.

Mens der skal fem mand til at få påfuglen op og ned på det rigtige Pantomimeteater, så går det lettere med Dronningens fødselsdagsgave. Her har Preben Engmann lavet en snedig konstruktion, så et let træk i en snor lader det flotte tæppe gå. Og på samme måde som på det rigtige Pantomimeteater sænkes påfuglen ned i et rum foran scenen.

”Med Dronningens engagement og forkærlighed for teatret – og ikke mindst Pantomimeteatret – synes jeg, vi har fundet en unik og fin gave. Preben Engmann har lavet en rigtig flot kopi af teatret. Gad vide om ikke snart tæppet går for en omgang dukketeater for Dronningens børnebørn. Det kunne jeg godt forestille mig,” siger Scleroseforeningens formand, advokat Christian L. Bardenfleth.
Sammen med foreningens direktør Mette Bryde Lind overrakte han onsdag fødselsdagsgaven til Dronningen.