Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Unge med MS mødes med kærlighed og kys
d. 30 marts 2011

I weekenden holdt Scleroseforeningen seminar for de unge medlemmer i ATTAK. Weekendens tema var Kommunikation og Kys – om parforhold og seksualitet. Og festerne var… vilde.

En gruppe tilfredse U-træfdeltgere kan lufte præmien fra Lust.

Af Mathilde Louise Brejner

Allerede inden de 74 fremmødte medlemmer af ATTAK havde stillet kufferten ind på værelset, var der linet op til den første fest. Fagligt udbytte, hjertevarme og fællesskabsfølelse var kerneordene for weekendens Ungetræf i Dronningens Ferieby.

Kommuniker med din indre gepard
Psykolog Hanna El Kholy gik på talerstanden allerede klokken ni lørdag morgen. Med øvelser der indebar, at man skulle identificere sig med et afbilledet motiv og med personlighedstests, blev der hurtigt åbnet for debatten om, hvem man er som menneske, og hvordan vi lærer at kommunikere mere hensigtsmæssigt, når vi først ved, hvilken mennesketype vi er.

Kamponani til debat
Johanne Haugaard fra Lust, Århus, overtog scenen efter Hanna, og med argumenter som at ”kamponanere” og elske med sig selv og andre, fik Johanne sat seksualiteten til debat, så det gav genlyd i hele salen. Efter oplægget var der mulighed for, at man med kyndig hjælp og vejledning kunne købe rekvisitter fra Lust.

Twist and shout
Uden mad og drikke… Lørdan aften var der linet op med en stor festmiddag, hvor et par af de mere erfarne Attakere, havde fortolket weekends tema, så den stod på speeddating og anden bordunderholdning. Festmiddagen blev afrundet med dansegulv og dj, hvor der blev gået til lakridserne til langt ud på natten.

Tilfredse medlemmer
Søndag morgen blev weekends strabadser rundet af, så både det faglige og det sociale blev vendt. Der var meget stor tilfredshed med weekends tema, men også det sociale fik rosende ord med på vejen.  Det eneste ubesvarede spørgsmål, der stod tilbage, da ATTAKerne vendte næsen hjemad, var: ”Hvornår holder vi Ungetræf næste gang?”