Tv-program hylder Tamra

31. maj 2012
Countrysanger Tamra Rosanes, der også er ambassadør for Scleroseforeningen, kan i år fejre 40 års jubilæum
Thumbnail

40 år er der gået, siden den kun 20-årige Tamra Rosanes fik sin professionelle debut som sanger, og jubilæet fejres bl.a. med et to timer langt Musikalsk Talkshow på dk4 fredag den 1. juni kl. 22.00.

Debuten fandt sted i Tivolis nu lukkede Vise Vers Hus. En optræden, der satte gang i en mangeårig og spændende karriere. Tamra var netop flyttet fra USA´s østkyst til København sammen med sin danske mand og arbejdede i en børnehave for at lære sig det danske sprog. Men Tamra havde andre ambitioner. Med sig i bagagen havde hun et liv i et kunstnerisk miljø nær New York. Hvad hun ikke havde prøvet på det tidspunkt var at optræde offentligt som sanger og musiker. Til sin egen store overraskelse antog Thøger Olesen den håbefulde Tamra og gav hende en to ugers kontrakt. Her begyndte det, der siden skulle udvikle sig til en flot karriere i dansk musikliv. Og der er næsten ikke den danske solist, der ikke har nydt godt af Tamra Rosanes stilsikkerhed som korpige. Hun har været medlem af grupper som FLAIR, The Pack, BLAST og Cowgirls, men først og fremmest er det som Danmarks ”countrydronning”, publikum kender og elsker hende.

Håb er hendes mellemnavn

Det er en sprudlende Tamra Rosanes, der i Musikalsk Talkshow fortæller om sit liv som musiker og sanger til dk4´s Frantz Howitz, men der levnes også plads til de mere alvorlige sider af hendes liv. Det er ikke for ingenting, at Tamra hedder Hope til mellemnavn, og når hun ikke synger, kæmper hun for en bedre verden – som ambassadør for Scleroseforeningen og som aktivist for Greenpeace. Tamra oplevede som barn sclerose på tæt hold i familien og har gennem årene støttet Scleroseforeningen med sin guitar og medrivende sang, ligesom hun også var en af de drivende kræfter bag indspilningen af Scleroseforeningens støttesang "Jeg vil rejse jorden rundt" i 2011. 2011 var også året, hvor Tamra blev officiel ambassadør for Scleroseforeningen.

Jubilæumsalbum

Tamra Rosanes historie er så omfattende, at Musikalsk Talkshow med hende umuligt kunne gennemføres med tid til fordybelse på mindre end to timer ifølge tv-stationen dk4. Undervejs i showet er der plads til en række musiknumre fra bagkataloget samt en enkelt nyskreven sang ”Uncomplicated” . Lige nu er det planen, at dette nummer skal med på et 40 års jubilæumsalbum, som EMI udgiver i slutningen af august måned.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.