Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
TV AVISEN sætter spot på ressourcemangel

Efter Scleroseforeningens undersøgelse af problemet med ressourcemangel på landets scleroseklinikker tog TV AVISEN problemet op i lørdags

Som vi skrev om i fredags her på hjemmesiden, viser en ny undersøgelse fra Scleroseforeningen, at problemet med ressourcemanglen rundt omkring på landets scleroseklinkker er massive. Særligt Region Nord er hårdt ramt.
Det fik lørdag Danmarks Radio til at tage sagen op i TV AVISEN kl. 18.30.
Scleroseforeningens direktør har nu et planlagt møde med Danske Regioner, hvor problemet skal diskuteres.
"Jeg er meget glad for, at Danske Regioner tager problemet alvorligt. Vores undersøgelse viser, at der i den grad er brug for en udredning af det her område, og det vil jeg diskutere med Danske Regioner. Jeg ser frem til, at vi får taget fat på det her problem. Forhåbentlig kan det ende med, at vi får en national handlingsplan på området. Jeg mener ikke, at nogen af os har råd til at lade være," siger Mette Bryde Lind.

Se indslaget fra TV-avisen her

Og net-nyhed her

Her kan du se alle tallene fra Scleroseforeningens undersøgelse