Tusserne vælter ind i Esbjerg

21. juni 2013
Indsamlingsbøsserne i butiksindsamlingen tømmes så småt nu rundt om i landet. I Esbjerg tegner det til at slå alle tidligere rekorder

Erik Sørensen, der er presseansvarlig i Lokalafdeling Esbjerg og Fanø, har været med til at hente indsamlingsbøsser i Esbjerg, og meldingen fra ham er klar:

”For Esbjerg by tegner resultatet til at blive meget større end sidste år”, forklarer han. Og det på trods af, at der i år kun har været to tredjedele af sidste års indsamlingsbøsser ude i butikkerne. I år har der været ca. 300 indsamlingsbøsser ude, mens der sidste år var ca. 450. Vi er allerede på små 52.000 i kontanter i Esbjerg Kommune, og for eksempel er der dukket to tusindkronesedler op i indsamlingen. Det er jo helt fantastisk, når folk putter en så stor seddel i,” siger han.

Dertil kommer 6800 kroner, der er kommet ind for salg af læbepomader i Esbjerg By, og så er der stadig indsamlingsbøsser på Fanø, der får lov at stå sommeren over. Det er altså foreløbige tal fra Esbjerg, og det er inden resultatet for stregkoder og andre initiativer, så det er en stolt Erik Sørensen, der beretter:

”Vi kan ikke få armene ned her i Esbjerg”

Det samlede resultat er ikke klar endnu

Scleroseforeningen har haft ca. 10.000 indsamlingsbøsser ude i butikker i hele landet, og mange steder i landet tømmes de i disse dage. Flere steder får de dog lov til at stå sommeren over.

”Sidst på sommeren kender vi det endelige resultat af indsamlingen, og vi er selvfølgelig spændte på at finde ud af, hvor mange penge vi kan sende videre til forskning. Vi har mærket stor opbakning til kampagnen, så det tegner godt. Ikke mindst har vores mange frivillige gjort et fantastisk stykke arbejde med at få indsamlingsbøsserne distribueret, og det skal de have en stor, stor tak for,” siger Irene Koch Pedersen, projektleder på butiksindsamlingen.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.