Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Trygheden blandt personer med handicap skal øges
d. 23 april 2010

Socialchefernes formand har mødtes med handicaporganisationernes ditto. Det er der kommet en fælles udtalelse ud af

”Vi håber, at det er muligt snarest at få styrket tilliden til den danske handicappolitik blandt politikere og ansatte på alle niveauer - og ikke mindst øge trygheden blandt de personer med handicap og deres pårørende, der er 100 procent afhængige af støtte og kompensation baseret på deres konkrete individuelle behov”.
Ordene er blevet til i fællesskab mellem formanden for Socialcheferne og formanden for Danske Handicaporganisationer.

Formanden for Socialchefforeningen, Ole Pass, der i påskeferien udtalte sig om dyre hjælpemidler til mennesker med handicap, har holdt møde med formanden for DH, Stig Langvad.

De fastslår: "Der skal værnes om den brede støtte til og mulighed for at imødekomme behov hos personer med handicap og deres pårørende i overensstemmelse med dansk lovgivning. Det skal være muligt for alle at kunne deltage på lige vilkår i samfundslivet". Til gengæld tales der også om "forventningsafstemning" og behovet for at udvikle billigere løsninger.