Støt os i kampen
for et bedre liv

I kampen mod sclerose, udgør offentlig støtte kun 4% af vores udgifter. Din donation er afgørende!
DKK
DKK
Støt os
Triatlon-hold med sclerose
d. 9 juni 2011

Triatlon-stævne i Herning med Scleroseforeningens eget hold

Scleroseforeningen stiller med sit eget hold, når Team Triathlon Herning på mandag, 2. pinsedag, indbyder til sit traditionelle forårsstævne med ”en sjettedel jernmand”. Det består af Gitte Lange Schubert, Anders Sekkelund og Bjarne Fonnesbech, som alle har sclerose. Hele overskuddet fra arrangementet går i år til Scleroseforeningens arbejde.

44-årige Bjarne Fonnesbech har gennem årene været en yderst aktiv triatlet i Team Triathlon Herning. Sclerosen har sat en stopper for løb og cykling, men Bjarne tager alligevel sin del af udfordringen, når stafetholdet fra Scleroseforeningen stiller til start 2. Pinsedag. Han skal svømme 650 meter, Anders Sekkelund tager sig af cykelturen på 30 km, mens Gitte Schubert løber de 7 kilometer, som den sjettedel jernmand omfatter.

Det er 20. gang Team Triathlon Herning holder sit forårsstævne, og det er i år en del af Dansk Triathlon Forbunds ”Nineteen Tri Cup 2011”, som skal skabe interesse for triathlon.

Bjarne Fonnesbech, som skabte kontakten mellem Scleroseforeningen og Team Triathlon Herning, har haft sclerose i næsten 10 år. Gennem alle sine år med sclerose har han brugt sporten til at holde sig i gang, og han er overbevist om, at det er med til at holde sclerosen stangen.