Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Tintin topper med frække damer
d. 24 november 2011

Roselivs auktion på Lauritz.com til fordel for mennesker med sclerose er i fuld gang. Størst interesse for Tintin-litografi

Tintin er i vælten for tiden, og kombinerer man den aldrende, men populære tegneseriefigur med flotte, frække damer, så går det rent hjem. Ihvertfald er det kunstneren Ole Ahlbergs litografi Exhibition, hvor Tintin betragter en flot afklædt pige, som i forhold til vurderingen scorer højest på Lauritz.com`s auktion til fordel for mennesker med sclerose.

Langt over vurderingen

Ahlbergs litografi er vurderet til 2.800 kroner, men torsdag middag lød højeste bud på 4.600 kroner for Tintin-billedet, og auktionen slutter først på mandag, så der kan stadig ske meget. Et andet Tintin-litografi er torsdag budt op til vurderingssummen på de 2.800 kroner.

Roseliv står bag

Det højeste bud på auktionen er i øjeblikket afgivet på kunstneren Hanne Warmings skulptur Mor med Barn. Den er vurderet til 18.000 kroner, og var torsdag middag bud op til 11.000 kroner.

Bag auktionen står Roseliv, som dels gennem vinterens velgørenhedskoncert i Odense dels gennem auktionen på Lauritz.com samler penge ind til fordel for mennesker med sclerose.

Her kan du se og byde på alle kunstværkerne