Tilmelding til årets Ladywalk er i gang

16. februar 2011
Igen er i år er der mulighed for at hjælpe Scleroseforeningen med at skrabe penge sammen til kvinder med sclerose – og samtidig få rørt bentøjet – og måske snakketøjet med dine kvindelige kollegaer eller veninder.
Thumbnail

Af: Mathilde Louise Brejner

I år er 11. år i træk, at Foreningen Ladywalk åbner dørene for en kombination af motion og socialt samvær.  Sidste år var der en rigtig flot opbakning om arrangementet, der kastede 200.000 kroner af sig til både Scleroseforeningen og Hjerteforeningen. Også i år håber man på, at der kommer rigtig mange til Ladywalk, der igen støtter både Scleroseforeningen og Hjerteforeningen. Vandreturen foregår altid på den sidste mandag i maj, og i år betyder det, at startskuddet går mandag den 30. maj klokken 18.30 med startsteder ti forskellige steder fordelt på hele landet. Du kan se hvor på hjemmesiden www.ladywalk.dk  - hvor du også melder dig til.

Ladywalk for alle – kvinder
Ladywalk er åbent for kvinder i alle aldre og med alle slags kroppe – bare lysten til at komme ud og røre sig er til stede, så kan alle være med. Under Ladywalk kan du nemlig selv bestemme, hvor hurtigt du vil gennemføre ruten, der er enten syv eller 12 kilometer lang. Formålet med Ladywalk er at fremme interessen for gangsport i Danmark og samtidig støtte organisationer, der sætter fokus på at støtte kvinder med en sygdom. Og interessen for at være med i Ladywalk plejer at være stor. Sidste år var der 38.787 friske kvinder, som kunne krydse målstregen efter en veloverstået gåtur, og af dem var der 252 kvinder, som valgte at bære Scleroseforeningens logo på ryggen.

Vil du være med?
Hvis du er i tvivl om tilgængeligheden til Ladywalk, skal du kontakte den lokale arrangør med dine spørgsmål. Du kan se den lokale arrangør og kontaktpersoner på Ladywalks hjemmeside: www.ladywalk.dk

Igen i år er der mulighed for, at man kan melde sig til som et hold, og få Scleroseforeningens logo trykt gratis på ryggen af den T-shirt som alle, der melder sig til Ladywalk, modtager. Det kræver bare, at du kan samle et hold på minimum 11 personer. Det er ikke muligt at få et gratis tryk, hvis der er færre på holdet.

Scleroseforeningen skal vide følgende:
Hvilken by går I i?
Hvad er holdkaptajnens navn?
Hvad er holdets navn?
Hvor mange deltagere er der på jeres hold?
Bestilling af hold T-shirts inden 26. april til: Irene Koch Pedersen på tlf. 36  130 130 eller mail: ipe@scleroseforeningen.

- Nu er der bare tilbage at krydse fingre for rigtig godt vejr.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.