Støt os i kampen

Støt os
Test din kørefærdighed hos PTU
d. 11 januar 2011

Hos Landsforeningen af Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede (PTU) kan du få klarlagt dit behov for indretning af handicapbil og få testet dine køreevner i trafikken.

Hvis du overvejer at anskaffe en handicapbil, eller den, du har, ikke længere lever op til dine behov, kan det være en god ide at kontakte Handicapbiler, som er en del af PTU. Du kan enten henvende dig som privatperson eller få en henvisning af kommunen.

Handicapbiler kan hjælpe dig med kørekort, bilvalg, gangtest, hjerneskadetest, forberedende sagsbehandling, hjælpemidler, indretning af bil, måling af kræfter og reaktionstider. Testene udføres i et samarbejde mellem fysioterapeuter og kørelærere.

”Vi kan tage stilling til, hvilken indretning folk skal have i deres bil, for at de kan køre. Det er væsentligt at prøve tingene af, fordi man nogle gange ikke kan så meget, som man tror, eller omvendt. Vi har fem testbiler, hvor vi kan afprøve, hvad der fungerer bedst for den enkelte,” oplyser Britt Jars, der er afdelingschef for Handicapbiler.

For kommunerne kan der være mange penge at spare ved at henvise til test hos PTU’s Handicapbiler. Handicapbiler er uafhængige af leverandører og sælger ikke selv produkter. Derfor kan PTU uvildigt udarbejde den bedste og billigste fremtidssikrede løsning.

Se meget mere om PTU Handicapbiler, og hvordan du kan blive testet her: http://www.ptu.dk/handicapbiler/