Svensk læge med sclerose inspirerer i ny bog

21. marts 2011
Den svenske læge Birgitta Brunes har i fællesskab med sin mand, Christian Brunes, skrevet bogen ”Slørede Signaler.” Bogen har forord af psykolog Michael Nissen fra Scleroseforeningen.

Af: Mathilde Louise Brejner

Bogen tager udgangspunkt i Birgitta Brunes erfaringer med sammenhæng mellem psyke, nervesystem og immunforsvar i arbejdet med sclerose.
Birgitta Brunes har med stort held holdt sig selv symptomfri i en lang årrække. Hendes behandlingsmodel og forståelse for sclerose vinder større og større anerkendelse. Det tværvidenskabelige medicinske arbejde psyko-neuro-immunologi er for nyligt blevet et internationalt anerkendt speciale.

Læs en anmeldelse af bogen i MagaSinet
I ”Slørede Signaler” gennemgår forfatteren sclerosens symptombilleder og kommer med forslag til, hvad den enkelte patient selv kan gøre. Hun kommer ind på sammenhængen mellem stress og sclerose, kostens betydning, den nyeste forskning og endelig immunologien, hvor hun belyser, hvorfor immunforsvaret angriber kroppens egne celler.

Du kan læse en anmeldelse af bogen i næste nummer af MagaSinet.

Læs mere om bogen her:

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.