Støt os i kampen

Svømmede 12 km. for mennesker med sclerose
d. 30 juli 2012

Mads svømmede fra Himmelbjerget til Silkeborg for Scleroseforeningen

Et tabt væddemål sendte i lørdags den 26-årige Mads Gøttler ud på en svømmetur fra Himmelbjerget til Silkeborg havn. Mads Gøttler brugte den fysiske udfordring som anledning til at indsamle penge til Scleroseforeningen.

Svømmetur med flere formål

Da Mads Gøttler indgik et væddemål om fodbold med en god kammerat, stod der andet end æren på spil. Mads havde nemlig lovet at svømme den 12 kilometer lange tur fra Himmelbjerget til Silkeborg, hvis han tabte. Og det gjorde han. Lørdag den 28. juli heppede ca. 60 fremmødte venner og familiemedlemmer derfor Mads godt igennem søer og åløb.

Mads Gøttler havde sat to mål for dagens strabadser: Han ville gennemføre turen på under fire timer, og han ville bruge anledningen til at indsamle penge til Scleroseforeningen. Turen blev gennemført på 3 timer og 22 minutter, og takket være bidrag fra firmaer, venner og bekendte samt salg af øl og pølser på havnen, regner Mads med at nå sit mål på 10.000 kroner til Scleroseforeningen.

Om sin opbakning til netop Scleroseforeningen siger Mads Gøttler:

- Jeg har selv sygdommen tæt inde på livet, da både min mor og onkel har sclerose. At der har været så stor opbakning til indsamlingen fra venner og familie er meget imponerende, og jeg glæder mig til at overrække pengene til Scleroseforeningen.

Se klip fra svømmeturen

TV2 Østjylland fangede Mads Gøttler, da han kom op af vandet efter den lange svømmetur.

Klik her og se indslaget her