Stig Langvad genvalgt som formand for DH

1. maj 2012
Danske Handicaporganisationer (DH) har fortsat Stig Langvad i spidsen. Scleroseforeningens næstformand Ulla Wæber fortsætter i forretningsudvalget

På DHs 78. repræsentantskabsmøde den 27. og 28. april 2012, blev Stig Langvad genvalgt som formand. Stig Langvad går ind i sit 13. år som formand og bliver dermed Danske Handicaporganisationers tredje længst siddende formand.

”Jeg er glad for den tillid, man viser mig. Hele handicapområdet står over for store udfordringer i den kommende tid. Der skal ikke lægges skjul på, at hele handicapbevægelsen er rystet over den nuværende politiske situation og ikke mindst de holdninger, som ligger til grund. Det handler ganske enkelt om, at de løsninger, man nu sætter i søen, ikke virker. Handicaporganisationerne vil meget gerne være med til at udvikle og forandre. Men vi ser et stort behov for at få sat spørgsmålet om værdier på dagsordenen”, siger Stig Langvad.

Forretningudvalg

DHs forretningsudvalg fortsætter med en enkelt udskiftning. Man sagde farvel og tak for en god indsats til Lone Nørager Kristensen, Dansk Epilepsiforening, som ikke genopstillede. Og velkommen til Vivi Bjørnmose fra DH Assens, der blev valgt til posten og træder ind i DHs forretningsudvalg for første gang. Forretningsudvalget består af:

Stig Langvad, Formand DH
Thorkild Olesen, Næstformand DH, Formand Dansk Blindesamfund

Sytter Kristensen, Landsforeningen LEV
Morten Carlsson. Landsforeningen Autisme
Janus Tarp, PTU – Landsforeningen af Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede
Ulla Wæber, Scleroseforeningen
Vivi Bjørnmose, DH Assens

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.