Skridttællere fik hurtigt ben at gå på

15. september 2010
Skridttællerne blev nærmest flået ud af hænderne på ScleroseTours-teamet på gaderne i Århus. Teamet skulle stå på gaden i to timer, men allerede efter én var dagens ration af skridttællere væk.

Planen lød:
Klokken 11 til 12: Opstilling af borde, stole, portal, pavillon, ophængning af bannere osv.
Klokken 12 til 14: Uddeling af skridttællere og pjecer.

Men planen røg hurtigt.
For klokken 12.30 var alt stillet op og klar. Og de nysgerrige århusianere begyndte selv at stå og bladre i pjecerne, der var lagt frem på bordene. Flere stoppede også op for at læse de mange artikler om problematikken med el-crosserne, der var klistret op på en plakatsøjle. Og enkelte kom endda listende for at høre, hvad vi lavede – og om det virkelig var rigtigt, at man kunne få en gratis skridttæller??

Og det var ganske rigtigt. Så skridttællerne blev hurtigt delt ud, og pjecerne røg samme vej.

Til den efterfølgende paneldebat havde Jens Holst og ledende socialrådgiver Bente Juul Röttig to Venstre-kvinder at diskutere med. Medlem af Århus Byråd og tidligere embedslæge Kate Runge og medlem af Folketinget Anne-Mette Winther Christiansen. Det blev nu ikke til meget diskussion, for de to damer var enige om, at de historier, der indledningsvis blev fortalt på en kort video, var helt bizarre. Det endte da også med, at Kate Runge gik hjem med flere ting på blokken, som skulle drøftes med kollegerne i byrådet, mens Anne-Mette Winther Christiansen udbed sig skriftligt materiale fra Scleroseforeningen, så hun kunne forberede sig ordentligt og tage sagen op overfor socialministeren.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.