Støt os i kampen

Støt os
Se video fra ScleroseTour'10
d. 5 oktober 2010

I midten af september rullede ScleroseTour med Jens Holst i spidsen hen over det danske land under sloganet ”hvad nu hvis du kun kunne gå 200 skridt om dagen.” Baggrunden for årets tour var Ankestyrelsens administrative beslutning, der satte el-crosseren under paragraffen for forbrugsgoder. Det har skabt problemer for mange mennesker med handicap, der ikke længere kan få bevilget en crosser og dermed bliver fanger i deres eget hjem.

Rundt om i landet blev der uddelt skridttællere og afholdt debatmøder, og touren sluttede på rådhuset i København, hvor blandt andet SF’s Anne Baastrup og Scleroseforeningens ledende socialrådgiver Bente Röttig var at finde i panelet.

”Vi følger op på touren med møder med folketingspolitikere på Christiansborg, hvor Anne Baastrup har stillet sig til rådighed som vært,” siger Bente Röttig, som var med på hele touren.

ScleroseTour havde et kamera med, og her kan du se et sammendrag fra touren: http://www.youtube.com/watch?v=gK_43I7-cgA