Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Scleroseforskning nomineret til årets forskningsresultat
d. 18 november 2011

Det genetiske gennembrud indenfor sclerose, der blev offentliggjort tidligere på året, og som danske forskere var med til skabe, er nomineret til at blive årets danske forskningsresultat

Af Louise Wendt Jensen, forskningsformidler

Dansk scleroseforskning er nu med i kapløbet om at blive årets danske forskningsresultat.
Det er hjemmesiden videnskab.dk der hylder årets forskning og redaktionen har med hjælp fra Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab udvalgt ti nominerede forskningsprojekter, som konkurrerer om titlen.

Fra pincet til gener
Blandt resultaterne er der alt fra en superpincet, der kan tage fat i atomer, over kortlæggelsen af orangutangens genom til opdagelsen af nye gener koblet til sclerose. Et internationalt projekt, som forskere fra Dansk Multipel Sclerose Center (DMSC) på Rigshospitalet har bidraget til med overlæge Annette Bang Oturai i spidsen.

Gå ind og stem
Har du lyst til at se de nominerede projekter og eventuelt give dit besyv med om, hvilket der er det flotteste forskningsresultat Videnkab.dk's hjemmeside.
Du kan stemme frem til søndag d. 27. november. Vinderen bliver offentliggjort 1. december på Videnskab.dk og ved et arrangement i København.

Læs mere om den genetiske scleroseforskning her