Sådan kan du støtte forskning i sclerose i 2016

20. januar 2016
Støt op om Scleroseforeningens indsamlinger og events i 2016! Der er nok at vælge imellem.
Thumbnail

Januar - Kiss Goodbye to MS

For første gang nogensinde er 13 scleroseforeninger fra hele verden gået sammen om at sætte fokus på kampen mod sclerose. Kampagnen kører op til valentinsdag den 14. februar og har et rødt kys som blikfang. Kiss Goodbye to MS samler ind til det internationale forskningsprojekt »Progessive MS Alliance«. Her er de bedste forskere fra hele verden gået sammen om at finde en behandling mod progressiv sclerose. Sådan støtter du: Giv et bidrag til kampagnen på www.kyssclerosefarvel.dk eller via www.facebook.com/kyssclerosefarvel.  Hvornår: Fra 14. januar til 14. februar.

Februar - Lotteri

I 2016 har Scleroseforeningen premiere på et helt nyt lotteri med præmier på op til 100.000 kr. I februar får 55.000 medlemmer, støttemedlemmer og andre bidrags ydere derfor en lotterikuvert fra Scleroseforeningen i postkassen. Kuverten indeholder et spilkatalog med overblik over præmier og et girokort til køb af lodder. Alt overskud fra salg af lodder går naturligvis til kampen mod sclerose. Sådan støtter du: Spil med og støt Scleroseforeningen. Hvert lod koster 10 kr., men køber du flere lodder, får du rabat. Du deltager ved at bruge girokortet, som følger med i kuverten. Hvornår: Hold øje med lotterikuverten i din postkasse sidst i februar.

April - YOU RUN

Løb med på YOU RUN i 2016 og start din egen indsamling til fordel for scleroseramte. YOU RUN er et velgørenhedsløb, og når du deltager i løbet, får du samtidig din egen løbeside og onlineindsamling på www.betternow.org. Her kan du opfordre venner, bekendte, kolleger osv. til at støtte den gode sag og give et bidrag til din indsamling.  I år løber YOU RUN-deltagerne enten 5 km, kvartmarathon eller halvmarathon i området omkring Københavns Inderhavn. Læs mere og tilmeld dig på Youruncopenhagen.dk. Sådan kan du støtte: Deltag i YOU RUN 2016 og start din egen indsamling for Scleroseforeningen. Eller støt andre, der løber for at samle penge ind til scleroseramte.  Hvornår: YOU RUN løber af sted den 24. april.

Maj - Kys Sclerose Farvel

I maj er de grønne kys på banen igen, når vi for fjerde år i træk samler ind under overskriften Kys Sclerose Farvel. I samarbejde med en række kendte danskere spreder vi budskabet om kampagnen og samler penge ind til forskning. Sådan støtter du: Meld dig som indsamler allerede nu, vi har brug for så mange hænder som muligt. Læs mere om, hvordan du tilmelder dig, under Kort Nyt på side 6-7 i dette blad.  Husk også at opfordre alle omkring dig til at give et bidrag i en af de 10.000 indsamlingsbøsser, som står i butikker og på cafeer i hele landet. Eller foreslå venner og bekendte at købe de grønne læbepomader og mints i bl.a. REMA 1000. Hold øje med de grønne kys i din by, flere indsamlingsmuligheder er på vej. Hvornår: Hele maj måned. Støt kampen mod sclerose med et bidrag via mobilen SMS Kys20 til 1231 for at donere 20 kr. SMS Kys30 til 1231 for at donere 30 kr. Eller doner et valgfrit beløb via MobilePay på 40 117 109

Juni - Cykelnerven

Cykelnerven er Scleroseforeningens årlige velgørenhedscykelløb i de franske bjerge. I 2016 cykler 250 deltagere fordelt på 9 lokale hold for at samle penge ind til forskning i sclerose. Målsætningen er, at hver rytter skal samle mindst 15.000 kr. ind. Pengene kommer bl.a. fra egenindsamlinger, lokale virksomheder og støttearrangementer. Se mere på www.cykelnerven.dk. Sådan støtter du: Giv et bidrag til Cykelnerven ved at støtte de mange lokale arrangementer, eller klik ind på hjemmesiden. Hvornår: Cykelnerven samler ind frem til juni. Støt dit lokale Cykelnerven-hold med et bidrag via mobilen Nordjylland – 2445 1511Midtjylland – 2445 4907Trekants området – 2449 9948Vestjylland – 2447 6822Sønderjylland – 2446 6746Fyn – 2445 3057Midtsjælland – 2441 8465København – 2442 9570Nordsjælland – 2445 1322

September - Husstandsindsamling

Scleroseforeningen og Gigtforeningen er gået sammen om en ny husstandsindsamling, hvor vi håber at kunne sende op mod 4.000 frivillige ud med indsamlingsbøsser rundtom i Region Hovedstaden og Region Midtjylland. Indsamlingen finder sted 2. søndag i september, og vi har brug for din hjælp til at samle ind. Sådan støtter du: Meld dig som indsamler, og vær med til at samle penge ind til forskning i scle­rose. Kontakt Scleroseforeningen på tlf. 3646 3646. Læs meget mere om husstandsindsamlingen i næste nummer af Lev med Sclerose, som lander i din postkasse til april. Hvornår: Husstandssamlingen finder frem over sted 2. søndag i september, i år er det den 11. september.

Egenindsamling

Ud over at støtte eller medvirke i årets kampagner kan du også starte din helt egen indsamling. Kun fantasien sætter grænser for, hvordan du samler penge ind. På de to næste sider kan du få tips og ideer til, hvordan du kommer i gang med din egen indsamling, og læse, hvordan andre har gjort. Sådan gør du: Opret din egen indsamling på www.indsamling.scleroseforeningen.dk.  Hvornår: Din egen indsamling kan køre på alle tider af året.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.