Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Så skal der gang i kvinderne
d. 30 marts 2012

Støt Scleroseforeningen: Ladywalk støtter udvalgte foreninger med et beløb. Igen i år modtager Scleroseforeningen et beløb fra årets gåture landet over. I år går festlighederne sin gang den 21. maj i ti byer over hele landet

Af journalist Kitt Kragelund

Ladywalk er en selvstændig forening, der ønsker at fremme interessen for gangsport og samtidig støtte sygdomsramte kvinder med et beløb. De særligt planlagte gå-ruter af forskellige længder er at finde i ti danske byer. Arrangementet, der kun er for kvinder, bliver skudt i gang den 21. maj kl. 18.30.

- Det er tredje år, Scleroseforeningen modtager et beløb til forskning fra Ladywalk. Vi er utrolig glade for den opbakning og opmærksomhed, de viser sclerose-sagen, og vi er stolte over at være med i denne fantastiske event, siger Irene Koch Pedersen fra Scleroseforeningen.

Sidste år modtog foreningen 200.000 kr. fra Ladywalk. Udover Scleroseforeningen har Ladywalk i år også valgt at støtte Osteoporoseforeningen.

Så til det praktiske

Tilmeldingen foregår på Ladywalks hjemmeside. Det koster 110 kr. ved tilmelding inden den 23. april, og 140 kr. ved tilmelding på dagen. Udover at støtte det gode formål modtager deltagerne en t-shirt samt en rygpose med lækkert indhold til gåturen.

- Man kan også melde sig til som et hold med minimum 11 personer. Gør man det, kan holdet få trykt Scleroseforeningens logo på T-shirten og på den måde vise sin opbakning til sclerose-sagen, forklarer Irene Koch.

Hvis man ønsker at stille op som et hold med minimum 11 personer, skal holdet tilmeldes på samme måde på Ladywalks hjemmeside. Derefter skal man sende oplysninger til Irene senest den 18. april, hvorefter hun sørger for bestilling af logoet til t-shirtsene.

En god dag over hele landet

Om sidste års oplevelse fortæller Irene Koch:

- Det plejer at være virkelig sjovt. Det er en super god idé og en rigtig hyggelig dag. Alle kvinder kan tilmelde sig – både nabokoner, døtre, kusiner, niecer og bedstemødre. Sidste år var der ca. 300 personer fordelt på store og små hold landet over, der gik i Scleroseforeningens navn.

Den fælles kvindelige gå-tur er et hyggeligt arrangement, og det handler ikke om at nå først i mål. Gangtempoet og byen man går i er valgfrit. Ladywalk finder sted i Agger, Frederikshavn, København, Nakskov, Odense, Rønne, Skælskør, Sønderborg, Aalborg og Aarhus.

Vil du vide mere om Ladywalk og tilmelde dig? Gør det på www.ladywalk.dk

Informationer om Jeres hold (hold nr., holdkaptajnens navn, startsted, antal deltagere og holdnavn) skal sendes til Irene på ipe@scleroseforeningen.dk – så trykker vi foreningens logo på Jeres t-shirts. Sidste frist for holdtilmelding er den 18.april