Støt os i kampen

Støt os
Risruller
d. 17 november 2014

Disse risruller er så hurtige og nemme at lave, og så passer de perfekt til madpakken. Man kan få rispapir i de fleste supermarkeder, og det samme gælder for wasabiærter, som oftes findes sammen med nødderne.

Ingredienser:

1 stor gulerod

1 avocado

½ agurk

½ rødløg

8 stk. rispapir

1 dl. spinatblade

1 dl. wasabiærter

Soja til at dyppe i

Fremgangsmåde:

Start med at skære gulerod, avocado og agurk i cirka 8 cm. lange tynde strimler. Skær rødløget i helt fine tynde skiver og vask spinatbladene.

Fyld et stort fad, der skal være lidt større end rispapiret, med kogende vand. Lad det kogende vand hvile i et par minutter, og dyp så ét rispapir i vandet i cirka 3 sekunder. (Lav en rulle ad gangen) Læg rispapiret på en tallerken, og kom lidt af de forskellige skårne grøntsager samt spinatblade på den ene halvdel af rispapiret. Knus wasabiærter ud over til sidst og rul herefter papiret sammen til en rulle.

Dette gentages, til der ikke er flere grøntsager tilbage. Risrullerne serveres med soja til at dyppe i.

Velbekomme!