Populær Folkemøde-sejlads

3. juni 2013
Scleroseforeningens 11 sejladser ved Folkemødet er fuldt bookede med politikere og folkemødegæster. Sophie Løhde (V) vil med igen: ”Det gjorde et stort indtryk”

”En af de oplevelser, jeg husker bedst, var at være ude at sejle med Scleroseforeningen sidste år. Her mødte jeg nogle mennesker, der har sygdommen tæt inde på livet, og som gav et godt indblik i de udfordringer, der er på området. Det var bragende solskin, og fra skibet havde vi en smuk udsigt til Allinge. Jeg gik frivilligt på dybt vand for at lytte og lære, og det gjorde et meget stort indtryk. Det ser jeg også frem til i år.”

Sådan svarede Venstres sundhedsordfører Sophie Løhde, da hun i sidste uge af Dagens Medicin blev spurgt, hvad der havde været hendes bedste oplevelse ved Folkemødet 2012 i Allinge på Bornholm.

22 politikere skal med

Hun er ikke alene om gerne at ville sejle ud med Scleroseforeningen. Ialt 22 politikere skal med på de 11 sejladser. Ideen er at sejle ud med politikere og folkemødegæster på en spændende tur med det gamle træskib og samtidig få en god dialog, blandt andet om handicappolitik i dagens Danmark.

Alt udsolgt på en dag

I sidste uge var der annonce i den husstandsomdelte bornholmske ugeavis Rytterknægten. Her indbød foreningen så årets folkemødegæster til at komme ud og sejle med galeasen ”Mester” sammen med politikerne.

Allerede dagen efter at annoncen havde været i Rytterknægten, var samtlige 11sejladser fuldt bookede. Scleroseforeningen har et par deltagere fra sekretariatet og den valgte ledelse med på hver tur, og desuden deltager en informatør, som kan fortælle politikerne og øvrige gæster, hvordan det er at leve med sclerose i hverdagen.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.