På klinten i kørestol

11. februar 2013
Møns Klint har indtil nu været så godt som lukket land for mennesker med et bevægelseshandicap. Men den 23. marts indvies en 267 meter lang træbelagt sti, som giver mulighed for, at også personer i kørestol og gangbesværede kan nyde udsigten.

Kørestolsbrugere og gangbesværede er ikke længere begrænset til at være indenfor, når de besøger Møns Klint. Nu kan de som alle andre komme ud på en tur langs kanten af klinten og se de smukke kridtpynter, som Møns Klint består af. For der er netop færdiggjort en træbelagt sti, en såkaldt boardwalk, som fører til Freuchens Pynt, hvor der er lavet en stor udsigtsplatform.

En samlet familieoplevelse

”Hvor man hidtil har været nødt til at dele sig op, kan familier med bevægelseshæmmede nu følges ad og opleve klinten sammen. Det er en stor forbedring,” siger direktør for GeoCenter Møns Klint, Nils Natorp.

En anden initiativtager bag boardwalken er Anders J. Andersen, formand i Vordingborg Handicapråd. Han er ovenud tilfreds med boardwalken, som han har prøvekørt med sin kørestol.

”I kraft af boardwalken kan alle nu få en oplevelse af klinten og havet. Boardwalken slynger sig smukt igennem den fredede natur,” siger han.

Boardwalken bliver indviet for publikum, når GeoCenter Møns Klint slår dørene op for sæson 2013 den 23. marts. Indvielsen begynder klokken 11 ved GeoCentrets hovedindgang.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.