Over bjergene til fordel for scleroseforskning

22. november 2013
Fire holdkaptajner er udpeget og de første deltagere har allerede meldt sig til den spændende cykelevent, Scleroseforeningen nu for alvor lancerer.

Som deltager i den nye event  får du i juni mulighed for at køre over de bjerge, som Tour de France feltet tre uger senere skal ud og kæmpe på.

Den nye event hedder ”Cykelnerven” og byder på tre dages cykeloplevelse i Pyrenæerne Sydfrankrig. Her skal man blandt andet skal over tre af årets Tour de France bjerge, nemlig Tourmalet, Peyresourde og Val Louron Azet. Målet med initiativet er at skabe en spændende begivenhed samtidig med, at der skaffes penge til scleroseforskning.

De fleste kan være med

Den nye cykelevent finder sted med afrejse onsdag den 25. juni 2014 og hjemrejse igen søndag den 29. juni. Bjergetaperne torsdag, fredag og lørdag er på sammenlagt 230 km, og undervejs skal man kapere 5.600 højdemeter. Det bliver en sammenhængende tur, hvor man cykler fra hotel til hotel.
Cykelnerven er målrettet såvel nybegynderen i rimelig god form som den erfarne motionist.

Opretter fem hold

Forberedelserne til turen organiseres gennem fem hold med holdkaptajner i Aalborg, Aarhus, Sønderjylland, Odense og København, som forestår træning og andre forberedelser.
For at sikre den bedste ekspertise og sikkerhed under turen samarbejder Scleroseforeningen med Jens Kasler fra Danmarks Cykle Union om projektet. Jens Kasler har også i sin egen virksomhed, Velo Tours, arrangeret en lang række cykelrejser og kender Tour de France bjergene.

Her kan du læse meget mere om den spændende cykelbegivenhed.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.