Støt os i kampen

Støt os
Operation X handler om svindel med BPA-penge
d. 12 januar 2011

Torsdag aften kl. 20.35 sætter tv-programmet Operation X fokus på svindel med støtte til Borgerstyret Personlig Assistance (BPA).

Af Lotte Bach Hansen, journalist

Tv-værten Morten Spigelhauer, som er kendt for at afsløre brodne kar blandt alt fra akupunktører til minkavlere, kaster sig denne gang over svindel med BPA-penge.
Under titlen ”I kørestol og Lamborghini” sætter programmet fokus på et firma, som påtager sig arbejdsgiveransvaret for mennesker med en BPA-ordning.

I foromtalen af programmet skriver Operation X blandt andet:

”For to år siden gjorde en lovændring det muligt for private firmaer at administrere ordningerne med handicaphjælpere. Nu kan Operation X afsløre, hvordan HandiHelp A/S, som et af de store handicapfirmaer på markedet, svindler med offentlige midler. Metoderne til at hive penge ud af kommunerne er enkle, men effektive.”